Federació de Girona

El municipalisme d’Esquerra de la demarcació es reivindica com l’eina útil per assolir la independència i la millora del benestar de la ciutadania

Territori
El municipalisme republicà de la Federació de Girona d’Esquerra s’ha reivindicat com l’eina útil per assolir la independència i la millora del benestar de la ciutadania, en l’acte d’inici del curs polític 2021/2022 que s’ha celebrat a Caldes de Malavella que ha aplegat a unes 200 persones entre representants electes i militància.

El president regional, Pau Presas, ha manifestat el convenciment que la República Catalana naixerà dels carrers dels nostres pobles i ciutats governats per Esquerra Republicana: “Perquè només des del bon govern, i garantint el benestar de la ciutadania, serem capaços de seguir convencent a més i més gent que la independència és l’única via per garantir un país, just, lliure, i cohesionat on tothom gaudeixi de les mateixes oportunitats”.
”Quan Esquerra governa, s’esquerden els murs de les de la desigualtat i la discriminació i, per això, volem ser presents als 221 municipis de la demarcació a les pròximes eleccions municipals del 2023. Som el primer partit municipalista de Catalunya perquè el municipalisme és el nostre ADN i ho demostrem a tot arreu on governem, canviant els pobles i ciutats i millorant la vida de les persones”, ha afegit Pau Presas.

Per la seva part, la secretària general Laia Cañigueral ha dit que a Esquerra “tenim la sort de ser el que som i qui som”. “No ens amaguem de res perquè som el que veieu: progressistes, d’esquerres i republicans. I els municipis republicans som la llavor de la llibertat d’aquest país”, ha dit.
Cañigueral ha posat en relleu el compromís de la nova Generalitat Republicana, i de la delegació de Girona, en acompanyar els municipis de la demarcació “en la transformació social, verda, democràtica i feminista del país”

La secretària general ha defensat que Esquerra Republicana té una proposta “i la posem al servei del país” per assolir  la independència de Catalunya i l’amnistia de totes les persones represaliades.
“L’urna és la millor expressió de la voluntat democràtica de l’independentisme​. I perquè sabem que a les urnes és on sempre els guanyem, estem convençudes que la via de la negociació és l’únic camí possible per resoldre el conflicte polític”, ha dit Cañigueral
Durant l’acte també s’ha celebrat un merescut i emotiu homenatge al militant Lluís Corominas i Mainegre, “Mines”, per la seva estima i dedicació incansable al partit i pel seu compromís i activisme per assolir la independència de Catalunya. Des de la Federació de Girona se li ha fet entrega d’una medalla commemorativa de mans del conseller Roger Torrent, la portaveu del grup parlamentari Marta Vilalta, la secretària general de la Federació de Girona Laia Cañigueral, el president regional Pau Presas, i els militants i amics Joan Puigcercós i Miquel Aguirre.

Un cop celebrat l’acte han pres la paraula Dolors Bassa, Roger Torrent i Marta Vilalta. Bassa ha manifestat que “després de tant de temps sense poder participar a un acte d’Esquerra a les comarques de Girona és un plaer estar amb tots vosaltres de nou”.

“Us vull agrair de tot cor, tot el que heu fet per mi perquè sense vosaltres la presó no s’aguantaria. Però avui us vull dir que la lluita no ha acabat perquè malgrat la repressió, les conviccions són les mateixes. I, perquè malgrat el diguin, només hi ha una manera d’avançar que és amb una taula de negociació. Sóc la més ferma defensora de la taula per negociar l’amnistia i el dret a l’autodeteminació.  Només al costat de la gent, aconseguirem que la repressió s’aturi”, ha exposat.

Per la seva part Roger Torrent ha reiterat que Esquerra Republicana té un projecte estratègic polític “clar, evident i que sap on va”. “I no hi ha cap altre sobre la taula. I som una organització ben greixada, cohesionada i preparada amb implantació territorial que representa la foto del país, i no d’una part”, ha dit.

I, finalment, Marta Vilalta ha tancat l’acte afirmant que la nova etapa de la Generalitat Republicana “posarem en pràctica els valors republicans i estarem al costat de la gent”: “Volem liderar la revolució social i econòmica; la revolució feminista i aixecant la bandera la igualtat de totes les persones i, especialment el de les dones vers i els homes; la revolució i la transformació verda i fer de Catalunya el referent verd del sud d’Europa. I finalment las revolució democràtica que té molt a veure  amb el bon govern, la transparència i la resolució democràtica del conflicte”.