Federació de Girona

Laia Martínez, alcaldessa de Pardines: “Els joves som el futur del país i hem de lluitar i treballar per aconseguir una millor qualitat de vida de la ciutadania i aportar noves idees”

Municipis republicans
La Laia Martínez és nascuda a Pardines el 1995 i és mestra d’educació infantil. Amb 26 anys ha hagut d'assumir l'alcaldia de l'Ajuntament de Pardines, convertint-se en l'alcaldessa més jove de Catalunya.

Com has viscut aquests primers mesos com a alcaldessa de Pardines?
Vaig iniciar-me com a alcaldessa a finals del mes de gener any 2021, ara fa gairebé un any.
En aquesta legislatura em vaig presentar com a regidora per poder donar un cop de mà, ajudar i aportar noves idees pel poble de Pardines on he viscut tota la vida i on ja havia estat membre de la Comissió de Festes fa uns anys.
La veritat és que no m’hagués imaginat mai que acabaria sent alcaldessa de Pardines, però per circumstàncies personals de l’exalcaldessa ho va haver de deixar i vaig fer el pas de passar al capdavant i seguir treballant pels projectes que teníem com equip de govern. Ella actualment segueix com a regidora.
Al principi no em sentia del tot preparada i vaig haver-me de posar al dia de molts temes i aspectes, i conèixer bé el funcionament. De mica en mica he anat aprenent al costat dels treballadors de l’Ajuntament.

Una feina gens fàcil, no?
En ser un poble petit la gent pensa que la gestió és molt fàcil. Però avui dia puc dir que no és així. Les exigències de la gent són les mateixes que en un poble més gran.
A més a més, estic a l’abast de tothom en el meu dia a dia. I, això, és un punt a favor per conèixer les necessitats de la gent i les seves peticions.

Ser alcaldessa amb 26 anys no és gens habitual. És una anomalia massa freqüent aquest fet?
De fet, jo vaig saber que era l’alcaldessa més jove de Catalunya pels mitjans de comunicació. M’ho vaig prendre com una anècdota; res més.
La veritat és que hi ha poca gent jove implicada en el món de la política i penso que no hauria de ser així. Els joves som el futur en aquest país i, crec que hem de lluitar i treballar per aquest fet, per aconseguir una millor qualitat de vida, millorar les condicions i aportar noves idees.

Els joves no acostumen a implicar-se en política. Què els diries?
És totalment cert i, un dels motius crec que és perquè creuen que és un àmbit llunyà i en tenen poc coneixement i creuen que poc poden aportar com a joves. Tot i això, penso que cada vegada hi ha més joves que tenen interès per aquest àmbit i, de mica en mica, la seva presència va augmentant. Igual que la presència de les dones en política, que durant anys ha estat gairebé absent.
Què els diria als joves? Que s’impliquessin de la manera que puguin i com puguin; crec que és necessària i important la mentalitat jove en la política.

Què representa per a tu el municipalisme?
Ser alcalde o alcaldessa d’un municipi petit no té per què ser més fàcil i lleuger que una localitat més gran. Les exigències de la gent hi són igual i cada vegada crec que més diverses i, a vegades, contradictòries. Crec que cal actuar amb els peus a terra i, juntament amb l’equip, vetllar per intentar solucionar les mancances, necessitats i demandes amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida dels veïns i veïnes.

Per acabar aquesta entrevista et demanem que completis la següent frase: "Ser una alcaldessa republicana vol dir..."
Lluitar i treballar per millorar la qualitat, les condicions i la vida dins d’un país amb molta vida i identitat pròpia.