Federació de Girona

Quim Ayats: “Ens volem continuar arremangant per la ciutat de Girona, per adaptar-la al segle XXI i per escoltar i fer possible les reivindicacions de la ciutadania”

Municipis republicans
Quim Ayats, vicealcalde de Girona i portaveu del grup municipal d’Esquerra Republicana de Girona, repetirà com a cap de llista per les eleccions municipals del 2023. Nascut al barri de Santa Eugènia i veí de Vista Alegre, on viu amb la seva parella i els seus dos fills, ha estat molt vinculat amb el teixit associatiu de la ciutat, principalment amb la Creu Roja Girona. Milita a ERC des del 2004, després de passar per les JERC (actual Jovent Republicà). Empleat de banca, actualment en excedència, també va ser senador per Girona (2016-2019).

Com vas viure l’entrada a govern d’ERC a la ciutat de Girona?
Des d’Esquerra Girona vam prendre la decisió d’entrar al Govern de la ciutat en un moment complicat. Amb la pandèmia en el seu moment més àlgid, ens vam arremangar per fer avançar la ciutat, per protegir l’estil de vida i garantir la qualitat de vida dels gironins i gironines, per renovar l’agenda de respostes i per desencallar tots aquells projectes polítics pendents des de feia massa temps. Vam decidir fer un salt endavant perquè la ciutat no s’aturés, perquè en un moment de crisi cal actuar amb contundència i estar al costat de la gent, i és el que hem fet. I perquè creiem que hem d’impulsar una nova manera de governar la ciutat de Girona amb una sensibilitat més accentuada als problemes de la ciutadania.

Quines són les principals línies amb les quals heu treballat?
Els regidors republicans ens vam proposar d’estar al servei de la ciutadania en un moment d’alta complexitat. Quan vam entrar a Govern vam assumir les competències d’aquelles àrees que entenem que són serveis imprescindibles per garantir la qualitat i l’estil de vida dels i les gironines. En aquest sentit, hem apostat  per garantir una oferta cultural de primer nivell, com el programa de Fires de Girona; hem forçat les inversions en matèria d’habitatge per revertir l’anomalia de deu anys sense inversió en habitatge social a Girona; hem treballat pel manteniment d’unes instal·lacions municipals esportives dignes; hem impulsat la lluita contra la segregació escolar i pel curs 2022-2023 garantim línia de batxillerat a tots els centres de la ciutat; hem mantingut contacte amb les associacions de veïns per recollir les seves reclamacions; i hem atès el jovent de la ciutat proposant-los projectes per encarar el futur laboral i per donar-los suport amb el programa de salut emocional per donar resposta als efectes psicològics de la pandèmia, entre moltes d’altres actuacions.

Quins creus que són els principals reptes presents i futurs per la ciutat?
El principal repte de la Girona del futur és garantir la qualitat de vida dels i les gironines. I per complir aquest objectiu cal que siguem capaços d’adaptar i modernitzar la ciutat perquè estigui més ben preparada per emprendre els nous temps. Actualitzar-la i portar-la al segle XXI, cosa que només es pot fer amb nous lideratges, potenciant el relleu generacional, que és necessari i natural. Perquè com a gironí i candidat a l’alcaldia, sé que Girona té la capacitat per brillar molt més del que ho fa avui i ens hem de preparar per una nova etapa que tingui en compte els nous models de negoci, la digitalització, la nova mobilitat i la sostenibilitat. Des d’Esquerra creiem que tot això només és possible posant les persones al centre i oferint-los una ciutat més moderna, amb menys contaminació i amb espais per a tothom.

Com valores la teva trajectòria en la política municipal?
Valoro molt positivament la meva trajectòria a l’Ajuntament de Girona treballant per fer front als reptes de la ciutat. L’any 2007 vaig encapçalar Joventut, essent un dels polítics més joves del consistori, fet que em permetia estar en contacte directe amb les necessitats de tota una generació de gironins i gironines que sap que ningú no els regalarà res i al quals cal oferir-los dedicació, esforç i compromís polític per ser-los útils. El 2019 la militància d’ERC Girona em va fer confiança per encapçalar el projecte republicà a la ciutat i impulsar una Girona republicana, adaptada i preparada pel segle XXI. Perquè estem implicats amb la ciutadania i els volem donar resultats i solvència, ja que cal una política útil per la ciutat i ajustada a les necessitats de la gent.

Creus que Girona necessita nous lideratges?
El que és clau és que es pensi en la Girona dels propers anys i tenir la capacitat de connectar amb una generació que ja està prenent el relleu en diferents sectors de la ciutat i del país. Calen noves mirades, noves visions i noves propostes per explotar al màxim el potencial de la nostra ciutat. I crec fermament que Esquerra pot assumir el lideratge de la ciutat per construir la Girona del futur, un govern que faci avançar a la ciutat i la porti al segle XXI.

Quin és el motiu que et porta a tornar-te a presentar com a cap de llista per Girona?
He decidit tornar-me a presentar com a cap de llista per Girona per donar continuïtat al projecte de Girona republicana que vam començar el 2019 i que vam impulsar amb l’entrada al Govern municipal. Des d’Esquerra volem enllestir tots aquells projectes que hem desencallat perquè tenim un equip que treballa en la mateixa direcció per resoldre els problemes dels gironins i les gironines. Vull mantenir aquesta estabilitat perquè estic convençut i tinc plena confiança amb l’equip, perquè defensem els interessos de la ciutat sigui on sigui i davant de qui sigui, per millorar i dinamitzar la ciutat. En definitiva, volem fer avançar la ciutat de Girona per fer-la brillar més i millor.

Quin és el model de ciutat que t’agradaria per Girona?
La Girona del futur la imagino republicana, neta, atractiva i de la qual en puguem estar orgullosos. Hem de dibuixar com es guanyarà la vida la gent en els propers anys i això implica avançar-nos als canvis, innovar i preparar-nos pels reptes del futur. Cal protegir l’estil de vida i garantir la qualitat de vida dels gironins. I per tot això, ERC Girona ens volem continuar arremangant per la ciutat de Girona, per adaptar-la al segle XXI i per escoltar i fer possible les reivindicacions de la ciutadania; perquè Girona sigui la millor ciutat per viure-hi i treballar-hi.