Federació de Girona

Xavier Prat, candidat a Sant Hilari Sacalm: “Al nostre municipi li cal un projecte de futur, que il·lusioni i que aporti esperança”

Municipis republicans
Xavier Prat (1972) és el cap de llista d’ERC Sant Hilari Sacalm per a les properes eleccions municipals del 2023 després de rebre el suport de la militància. És llicenciat en Enginyeria Informàtica i, actualment, és el cap de l’oposició a l’Ajuntament de Sant Hilari Sacalm. Implicat en l’activisme i el teixit associatiu des de fa anys, torna a encapçalar la llista municipal amb la voluntat de seguir treballant per Sant Hilari Sacalm i millorar-ne el futur.

Quins són els motius que et porten a tornar-te a presentar com a cap de llista d’ERC Sant Hilari Sacalm per a les eleccions del 2023?
El principal motiu que m’ha empès a presentar-me és la gent del poble, quan parlo amb ells i m’expliquen coses; i sobretot quan tenen un problema i els pots ajudar, sigui com a regidor o com a veí, això és el què em dóna la força per continuar. D’altra banda, crec que la nostra visió de Sant Hilari és molt realista i s’ajusta a les necessitats dels seus veïns i veïnes. Quan penso en el poble veig que a un municipi com el nostre li cal un projecte de futur, que il·lusioni i que aporti esperança.

Com afrontes el repte d’encapçalar de nou la candidatura municipal del teu poble?
Amb més ganes que mai. Després d’aquest mandat com a regidor i de començar a conèixer el món de la política, he après moltíssim. He après coses que m’han agradat molt i altres que no tant, totes elles molt interessants per ajudar als veïns i veïnes i comprometre’m pel poble. També cal dir que l’afronto amb moltes ganes per la gent que està al meu costat, les companyes i companys d’ERC Sant Hilari m’han donat molt de suport i m’han ajudat a prendre la decisió.

Quins seran els eixos principals amb els quals voldràs treballar per Sant Hilari?
L’eix principal on cal aprofundir des de l’ajuntament, des del nostre punt de vista, és buscar un futur pel nostre poble. Aquest Sant Hilari del futur el basarem creant propostes per generar ocupació i feina per les persones que viuen al poble, també treballarem per aconseguir, com més aviat millor, la rebaixa de CO₂ de combustibles fòssils i generar energies renovables abans del 2030.

Com has viscut la teva trajectòria política?
La meva trajectòria política va començar fa molt temps amb l’activisme. Sempre m'havia agradat, però mai m'ho havia plantejat de debò, fins que Esquerra Republicana em va trucar a través d'un bon amic i em va presentar un projecte molt bonic. Un projecte on podíem fer coses per millorar el poble, amb un potencial brutal. Després de parlar amb una sèrie de convilatans i començar a mirar el poble amb uns altres ulls, sense adonar-me'n els companys em van fer cap de llista, i vaig acceptar el repte amb moltes ganes de fer coses.

Què és per a tu la política municipal?
La política municipal és servir als veïns i veïnes que conviuen al poble. I quan parlo de servir, parlo de la salut, el benestar, la convivència, el treball, l’oci, la natura... En la política municipal s’ha de gestionar els recursos que té el poble pel mateix poble. En resum, fer un poble més just, amb futur i on s’hi pugui viure amb qualitat de vida.

Com valores la teva experiència com a regidor del consistori hilarienc d’aquest últim mandat?
És una experiència molt positiva, sobretot molt profitosa per tot el que he après. He observat i ens hem dedicat a fer una crítica constructiva. Vam decidir que no ens dedicaríem a criticar indiscriminadament, sinó que treballaríem i sobretot parlaríem amb els veïns i veïnes. Això no vol dir que quan veiem una cosa que no ens agrada no ho diguem, però intentem aportar una alternativa.

Com et definiries?
Sincerament, no m'agrada gens definir-me. Per sort, al poble hi ha gent de tota mena, gent alta i baixa, amb els ulls verds, marrons i blaus, i com que som tan diferents, cadascú em veu amb uns ulls diferents. Per tant, crec que el millor que em podria definir és que sempre m'ha agradat escoltar totes les versions de les coses per prendre decisions.

Quin és el futur que imagines per Sant Hilari Sacalm?
El futur que imagino per Sant Hilari és d’esperança i il·lusió. Un futur on les persones que hi viuen s'hi sentin bé i segures. Un futur on els projectes que ja hem començat a treballar i els que ens agradaria posar en marxa comencin a donar el fruit que necessita el poble. Crec que la il·lusió al poble ja hi és, simplement hem de generar les sinergies perquè els nous projectes prenguin forma.