Federació de Girona

La cap de llista per Girona ha explicat que Esquerra aposta per un transport públic de qualitat i sostenible

Carme Capdevila, Pere Bosch i Rosa Teixidor durant la presentació

El dret d’accés a l’habitatge ha estat una de les línies d’actuació d’un Govern impregnat d’una voluntat de respondre a les necessitats socials del nostre país.
L’any 2003 la Generalitat sols destinava 65 M euros a recursos en política d’habitatge, l’any 2010 se’n destinen 350.
Això es tradueix en la creació l’any 2009 del doble d’habitatges socials respecte l’any 2003.
El candidat Pere Bosch, ha explicat que a comarques gironines en aquests tres anys s’han creat un total de 625 habitatges d’aquestes característiques, una mostra dels quals tenim aquí mateix a Banyoles, en aquest cas la promoció dels 21 habitatges de lloguer de Cal General que es van lliurar l’any 2006.
Una demostració , en definitiva , de la capacitat d’atendre les necessitats bàsiques de la gent . Una capacitat de la gent d’Esquerra, doncs en aquest espai van sintonitzar les voluntats d’un govern municipal d’Esquerra i la d’un Govern del país. Una sintonia que es va traduir en el cas de Banyoles en dos promocions d’habitatges de lloguer i una de pisos de compra.

Capdevila també ha explicat l’aposta d’Esquerra pel transport públic. El Govern de la Generalitat ha fet una aposta decidida , per fi en els darrers anys, pel transport públic per carretera en els darrers anys. Una aposta plenament coincident amb les propostes electorals d’Esquerra per a les nostres comarques.

Els governs de CiU havien considerat sempre, el transport públic, en funció de la rendibilitat privada de les concessions i amb aquesta fórmula mai es va produir una veritable eclosió del transport de viatges a les nostres comarques.

Des d’una posició valenta Esquerra entén el transport públic de viatgers per carretera com a una eina de servei als ciutadans, creadora de qualitat de vida i sostenible . En definitiva, l’entenem des de la perspectiva de benefici social i no pas de benefici econòmic.

El balanç d’aquests darrers quatre anys ha estat més que notable:

S’ha creat l’Autoritat Territorial de la Mobilitat de l’Àrea de Girona (ATM) , que ha creat un nou sistema d’integració tarifària de la qual s’han beneficiat 46 municipis.

S’han arribat a més de 6,4 milions de viatgers aquest any 2010.

En dos anys s’han realitzat 12 actuacions de millora de transport públic de viatgers en diferents línies de comarques gironines.

S’han invertit 14 milions d’euros en millora de serveis d’autobús a tot el país.

S’han redactat plans comarcals de millora de serveis per a la Garrotxa , l’Alt Empordà, Osona-Ripollès, Selva i Baix Montseny.

S’han remodelat les estacions de Ripoll, Santa Coloma de Farners i Tossa de Mar.

S’ha posat en servei la nova estació d’autobusos d’Olot i s’estan redactant els projectes de les noves estacions de Palamós i la Bisbal d’Empordà.

La comarca del Pla de l’Estany és demostrativa del que hem aconseguit . Avui un resident d’aquesta comarca pot utilitzar línies d’autobús que el connecten amb facilitat amb Banyoles, Figueres, Girona o la xarxa ferroviària. Això representa una millora en la qualitat de vida dels veïns de la comarca (des d’una persona gran que va al mercat de Banyoles o al centre d’assistència sanitària fins als nois i noies que van a fer esport) , però també una millora per a la qualitat de l’entorn i el futur sostenible del nostre país.

I el programa d’Esquerra és estendre el model de l’ATM i de la integració tarifària a altres entorns comarcals de l’Alt Empordà, Baix Empordà , Garrotxa i Ripollès. L’objectiu és disposar d’un sistema d’integració tarifària que abasti la totalitat de les comarques gironines en els propers anys i que arribi , per tant, a tots els ciutadans i ciutadanes gironins.