Federació de Girona

Alcaldes i regidors d'Esquerra es reuneixen a Palafrugell a l'acte "Forgem la independència des dels municipis"

Acte municipalista a Palafrugell

La cap de llista per Girona ha participat juntament amb el president del partit Joan Puigcercós a l'acte “Gent Valenta. Forgem la independència des dels municipis

200 persones, la majoria d'elles, alcaldes i regidors d'arreu de les comarques gironines han participat a l'acte “Gent Valenta. Forgem la independència des dels municipis”, que s'ha celebrat al Teatre Municipal de Palafrugell.

La cap de llista d'Esquerra per Girona, Carme Capdevila ha explicat que són precisament els alcaldes i regidors que han vist la feina que s'ha fet gràcies a Esquerra al govern. Capdevila ha dit que “Esquerra no ha de renunciar als avenços que hem fet: tant des de l'àmbit social com nacional”. “Durant aquests 7 anys de govern, Esquerra hem fet costat a les classes populars de Catalunya”.

Capdevila ha afegit que Esquerra al govern ha portat frescor, trasparència i honestedat. “També hem de tenir en compte que sense les polítiques socials, les conseqüències de la crisi haguessin sigut encara més greus”.

“ Esquerra és l'unica força útil de l'independentisme. Més Esquerra és seguir avançant, menys Esquerra és tornar enrere, és tornar a l'autonomisme”

Per la seva banda, el president d'Esquerra i candidat a la presidència de la Generalitat, Joan Puigcercós també ha destacat que amb Esquerra, els alcaldes i alcaldesses de menys de 2000 habitants ara tenen un sou. “Era una qüestió de justícia”. Aquest també ha dit Puigcercós és un altre canvi de tendència.

Amb la sentència del Tribunal Constitucional s'ha demostrat que s'ha acabat un camí. “És un camí que no ens porta enlloc. És un acte de realisme, i anem per davant”. La manifestació del 10 de juliol va demostrar que hi havia un denominador comú de totes les persones que hi havia a la manifestació. “Hem de fer un referèndum i que el poble de Catalunya decideixi el seu futur”.

Puigcercós ha dit que Esquerra és l'únic partit que pot canviar tendències. Un exemple són les empreses catalanes. “Moltes no treballen a Catalunya, i això ha de canviar. Hem de ser valents i canviar el model productiu”.

“ Hem de seguir treballant perquè els interessos de país fossin nacionals. Puigcercós ha posat d'exemple el Pacte Nacional per a l'Educació, el Pacte Nacional per la Immigració, el Pacte Nacional per la Innovació i la Recerca....” “Ho hem fet nosaltres perquè tenim una vocació nacional”.

Hi ha altres forces polítiques que només tenen interès partidista. “Esquerra té un interès pel país, i això passa per damunt de tot”.