Federació de Girona

Suport unànime de la Diputació a la moció Per una administració responsable impulsada per ERC

Diputació de Girona
El grup d'Esquerra Republicana a la Diputació preparant els darrers detalls del ple
La Diputació de Girona ha aprovat per unanimitat la moció Per una administració socialment responsable que ha presentat el grup d'Esquerra Republicana. El document, treballat conjuntament amb els sindicats UGT i CCOO, també està previst que a partir d'ara es traslladi als consells comarcals i ajuntaments de la demarcació. La proposta neix amb el convenciment del lideratge i del paper que ‘les administracions locals i supramunicipals, tenen i han de tenir un paper clau pel que fa al manteniment de la cohesió social i a un repartiment el màxim equitatiu possible dels recursos públics, que permeti garantir una vida digna a tots els seus conciutadans’.

La moció proposa, diverses iniciatives per protegir aquells col·lectius més vulnerables així com també sistemes per incentivar les empreses gironines. Alguns exemples passen per potenciar les clàusules socials i ambientals en els procediments de contractació pública, regular les diverses taxes i preus públics que recapten en concepte del serveis que es presten a la ciutadania per potenciar exempcions per a aquelles persones o famílies en situacions vulnerables o donar suport al desenvolupament i el manteniment de les empreses del territori gironí.

Paper actiu de la Diputació de GIrona
La proposta també inclou la petició per tal que des de la Diputació de Girona elabori una Guia de bones practiques per distribuir als municipis que vulguin fer accions en aquesta línia i, al mateix temps, l’ens provincial també jugarà un paper actiu a l’hora de facilitar contactes i assessorament per a buscar solucions en el cas d’empreses que es trobin en situació de crisi, com processos de deslocalització, ERO o tancament.

Per últim, el projecte també inclou una calendarització de trobades, com a mínim anuals, amb els representants de les organitzacions empresarials i sindicals més representatives de la demarcació de Girona per tal d’analitzar plegats  problemàtiques conjuntes, intentar prevenir-les o tractar temes específics que sorgeixin en determinats sectors o territoris.