Federació de Girona

El PP rebutja les esmenes que introdueix Esquerra per aprovar un decret de control de les instal•lacions elèctriques i un informe de l’estat a la xarxa

Esquerra va presentar dues esmenes a la proposta del PP per fer una auditoria a la xarxa elèctrica. Aquestes dues esmenes eren:
1- Aprovar un decret sobre els procediments de control de les condicions de seguretat de les instal•lacions elèctriques el més aviat possible.
2- Elaborar un informe sobre l’estat de la xarxa elèctrica a les comarques de Girona i presentar-ho abans de finals de legislatura.

El Partit Popular les va rebutjar per “pur tactisme”, perquè hagués estat un avanç important sobre l’estat de la xarxa. El diputat d’Esquerra, Alfons Quera, ha dit que “altra vegada es demostra que el PP està a disposició del que dicten les empreses en no acceptar les esmenes d’Esquerra”.

A més, Quera ha recordat que el 1996 el govern del PP va privatitzar el sector elèctric, es va deixar en mans de companyies internacionals la prestació d’un servei estratègic pel país. “Aquella decisió va fer que es perdés el sentit de servei públic del sector, ja que es van privatitzar els beneficis però no les obligacions”.
Això ha provocat la poca capacitat de control de l’Administració sobre les companyies elèctriques, i a més, la falta de reinversió i manteniment de les línies elèctriques.
“A més, cal recordar també l’estreta relació que té el PP amb el sector elèctric –Pizarro era directiu d’Endesa-, i que ahir el PP va fer un acte d’hipocresia”.