Federació de Girona

Esquerra impulsa un augment d’1 milió d’€ del Fons de Cooperació de la Diputació destinat als municipis gironins

Diputació de Girona
Diputats del grup d'ERC a la Diputació de Girona
El grup municipal d’Esquerra Republicana donarà suport al pressupost 2017 de la Diputació de Girona després de les negociacions que s’han dut a terme durant les darreres setmanes i de la incorporació d’algunes de les mesures bàsiques que proposaven els republicans. Dins aquest paquet de millores, des d’ERC volen destacar ‘l’increment d’1 milió d’euros del fons de cooperació local i el compromís d’augmentar aquesta partida amb vista a futurs pressupostos’.
Gràcies a aquest augment, tots els municipis gironins veuran augmentada l’aportació del Fons, especialment els que estan a la franja entre 1.000 i 10.000 habitants. El portaveu del grup municipal d’ERC a la Diputació, Pau Presas, afegeix que ‘també esperem que el govern prengui el compromís, que en cas de confirmar-se l’ingrés d’aproximadament de 600.000 euros del cèntim sanitari, com a mínim la meitat d’aquest import, 300.000 euros, es dediquin a incrementar encara més el Fons de Cooperació’.
Des d’Esquerra també es mostren satisfets per la incorporació de setze nous treballadors a XALOC, una millora que segons explica Presas ‘permetre donar un servei millor, més ampli, i més eficaç a tots els municipis que tenen delegades les seves competències a aquest organisme’.
ERC argumenta que en l’actual context polític aquestes 16 noves places han de servir per ‘enfortir el múscul i la col·laboració amb l’Agència Tributària de Catalunya, institució clau per poder culminar amb èxit el procés de construcció de la República Catalana’.
La tercera pota bàsica per tal que ERC hi doni suport és l’increment en l’Àrea de Cooperació Local, principalment en les partides referents a Habitatge que incrementen més de 400.000€.

Replantejar el criteri de subvencions
Els republicans gironins critiquen l’increment de 500.000€ a les aportacions als consells comarcals, un increment que segons Presas ‘podrien donar molt més servei als municipis i als ciutadans gironins si s’afegissin al Fons de Cooperació Local’.
D’altra banda, ERC també insisteix en la necessitat de replantejar tot el sistema d’atorgament de subvencions, sobretot, pel que fa als criteris i els percentatges subvencionats.