Federació de Girona

Esquerra impulsa a la Diputació i als consells comarcals una moció per millorar el control i la transparència dels ens externs

Diputació de Girona
A la presentació de la moció hi han assistit representats d'ERC de la Diputació i de les comarques gironines
Esquerra Republicana presentarà a la Diputació de Girona i als consells comarcals de la demarcació una moció per tal de posar en funcionament els mecanismes necessaris per millorar el control i la transparència dels organismes i ens externs en els quals estan representades les institucions.

El president de la Federació Regional d’ERC a Girona, David Mascort, ha presentat la moció acompanyat de representants d’Esquerra de la Diputació i dels consells comarcals de les comarques gironines. Mascort ha explicat que proposen ‘la creació d’una comissió per assolir la major eficiència d’aquests organismes i ens externs. Es tracta d’una moció en positiu per tal de dotar-nos d’eines i instruments que ens permetin ser més eficients en el control i supervisió d’aquests ens’. La comissió es reuniria, com a mínim, un cop l’any.

El president gironí d’ERC ha manifestat que amb els aspectes que inclou la moció ‘aconseguirem millorar la feina que fem nosaltres mateixos, els polítics, i això estem convençuts que serà en benefici de les institucions’

La moció demana en primer lloc que, ja sigui la Diputació o els consells comarcals, elaborin un inventari dels ens autònoms on s’està participat. A partir d’ara cal detectar el percentatge i el grau de participació i clarificar les responsabilitats, deures i obligacions dels càrrecs.

Aquesta propera setmana la moció per a la creació i posada en funcionament de mecanismes de transparència i participació en organismes i ens autònoms ja es portarà als plenaris de la Diputació de Girona i del Consell Comarcal de l’Alt Empordà.