Federació de Girona

Jordi Martí: “Cal canviar el model de gestió del litoral català, fent-lo integral i sostenible, i planificant a mig i llarg termini”

Senat
El senador d'ERC, Jordi Martí
Esquerra Republicana ha portat al Senat una moció per tal d’impulsar una millora en la gestió del litoral català que inclou l’execució d’actuacions al mateix temps que es reclama una planificació a mig i llarg termini.

El senador gironí d’ERC, Jordi Martí, ha defensat que “és més necessari que mai impulsar un canvi model en la gestió del litoral català. Ha de ser integral i sostenible i, sobretot, superar la urgència i pensar en una planificació a mig i llarg termini”.

En aquesta línia, Martí ha recordat que tot i que està inclosa una inversió de quatre milions d’euros per fer front al temporal que Catalunya va patir a principis d’any (215.000€ en el cas de les comarques gironines) “són treballs que només tenen en compte actuacions d’urgència i, en canvi, hi ha municipis com Portbou, Llançà, Roses, Sant Pere Pescador, Torroella de Montgrí, Pals, Palamós, Lloret de Mar o Blanes que requereixen d’actuacions que també són importants. Propostes que a nivell gironí tenen a veure, per exemple, amb l’adequació de camins de ronda o d’accessibilitat i consolidació de platges ens han portat a presentar esmenes al Pressupostos Generals de l’Estat 2017 per un valor superior als tretze milions d’euros”.

Per la seva banda, la senador gironina d’Esquerra, Elisenda Pérez, ha insistit en el fet que “cal gestionar el litoral de manera més eficaç i eficient i efectiva. I cal fer-ho des de les administracions més properes, amb seguretat jurídica, i de manera integral i sostenible”.
La moció no ha prosperat pel vot contrari del PP, Ciutadans i Foro Astúries.