Federació de Girona

Pep Companys, alcalde de Santa Pau: “Treballem per no perdre la nostra identitat com a poble. Som el que volem ser i treballem per mantenir-ho”.

Municipis republicans
  • Quins reptes té Santa Pau sobre la taula pels pròxims dos anys de mandat?
Tenim diversos projectes ja sobre la taula que ens il·lusionen. En primer lloc volem posar en funcionament un nou equipament de titularitat municipal que ha de servir com a centre de dia o de recursos per la gent gran, local per joves, d’espai per a les entitats del municipi i una zona de Coworking. També impulsarem la construcció d’una torre de telecomunicacions per donar cobertura de telefonia a una part molt important del municipi. I, alhora, volem deixar aprovat un reglament de participació en el municipi.

• El poble de Santa Pau és un dels atractius turístics de la comarca de la Garrotxa però, a diferència d’altres, ha sabut conservar la seva pròpia identitat. A què ho atribueixes?
Treballem per mantenir un ordre i equilibri i no perdre la nostra identitat com a poble de Santa Pau. Som el que volem ser i treballem per mantenir-ho.

• I, doncs, com es pot evitar que el turisme no acabi desvirtuant la vida al poble i el seu comerç?
El més important és trobar l’equilibri entre el visitant i els veïns/es del poble i que s’hi estableixi una relació de convivència. A nivell local, però també es fa a nivell comarcal, es treballa per mantenir aquest binomi malgrat que és complicat. Estem veient com amb la pandèmia han augmentat, i molt, les visites als espais naturals. Ara cal gestionar-ho i regular-ho amb propostes que faci  possible el turisme però també la vida a poble. I, aquest, crec que és un repte que tenim una feina a nivell de país.

• Què és el més valores de la teva feina com a alcalde?
Sense dubte, el que més valoro és poder solucionar els problemes del dia a dia dels veïns i veïnes. Ser alcalde vol dir treballar per ells cada dia de la setmana i les 24 hores amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida al nostre poble.

• Creus que la governança republicana és la que millor pot ajudar a resoldre els problemes dels veïns i veïnes? Perquè?
Sense cap mena de dubte! Els valors republicans són els pilars de la nostra societat. Sempre al servei i al costat de la gent i amb la gent.

• Un somni per acabar aquesta entrevista?
El meu somni és aconseguir la independència del meu estimat país; perquè el que vull és viure en la República Catalana.