Federació de Lleida

L’Oficina Parlamentària Itinerant d’Esquerra Republicana es reuneix amb les conselleries comarcals de Serveis Socials per fer una anàlisi de les necessitats detectades a Lleida

OPI
L’Oficina Parlamentària Itinerant de la Federació de Lleida d’Esquerra Republicana de Catalunya s’ha desplaçat avui a l’Espai Cívic de la vila d’Agramunt on s’ha reunit amb els consellers i conselleres comarcals de Serveis Socials i els portaveus republicans de les comarques de la Plana de Lleida per tal de compartir amb els mateixos, tal com a detallat la portaveu adjunta al Senat, Sara Bailac ‘l’anàlisi de cada comarca respecte a l’estat dels serveis socials, les necessitats detectades, l’evolució a partir de la pandèmia i les principals problemàtiques en aquest àmbit’.

A la reunió, que s’ha fet en format híbrid i respectant totes les mesures Covid, també hi han participat de manera presencial o telemàtica, el senador Xavier Castellana, la diputada al Congrés Inés Granollers, la vicepresidenta de la comissió de Drets Socials del Parlament de Catalunya, Maria Jesús Viña, el també diputat a la cambra catalana Engelbert Montalà,  la secretària de política parlamentària de la Federació Regional de Lleida, Alba Balcells i la regidora de la Paeria de Lleida Mariama Sall, que han estat rebuts per l’alcaldessa d’Agramunt i consellera de serveis socials de l’Urgell, Sílvia Fernández. La cloenda de la mateixa ha anat a càrrec del Delegat del Govern de la Generalitat a Lleida, Bernat Solé.

En el decurs de la sessió i després de les intervencions de les diferents representacions comarcals s’ha pogut detectar una sèrie realitats comunes arreu de la Plana de Lleida que serien: l’envelliment de la població, l’augment de les desigualtats o les mancances d’habitatge social. Aquests són els grans reptes als quals intenten donar resposta els serveis socials supramunicipals malgrat que actualment, com ha assenyalat Bailac ‘la situació ha estat agreujada per la pandèmia i que es fa més evident, encara, als pobles petits de la nostra demarcació, on cal sumar-hi la manca de serveis i de transport públic que dificulten els desplaçaments des de la seva població’.

‘Sabem que hi ha mesures, prestacions i serveis que depenen de l’Administració General de l’Estat que tenen una relació directa amb la ciutadania, per això  des de totes les cambres legislatives, institucions i administracions públiques en les quals Esquerra Republicana de Catalunya té representació, defensem una transformació social del país que permeti construir una societat més equitativa, justa, cohesionada i generadora d’oportunitats per a tothom’, ha conclòs Bailac.