Federació de Lleida

La senadora Sara Bailac visita les instal·lacions de la central hidroelèctrica municipal d’Almenar, de la distribuïdora EMDEEA i la comercialitzadora EdA

La portaveu adjunta del grup d’Esquerra Republicana de Catalunya – EH Bildu al Senat, Sara Bailac, s’ha reunit amb l’alcaldessa d’Almenar, Maria Teresa Malla per conèixer de primera mà el funcionament i les condicions del servei de la central hidroelèctrica municipal de la qual disposa aquesta localitat de la comarca del Segrià que s’encarrega de la producció, de la distribució i de la comercialització de l'energia elèctrica.

En el decurs de la visita, la senadora republicana ha pogut conèixer el funcionament de les empreses municipals d'electricitat d'Almenar, la distribuïdora Emdeea i la comercialitzadora EdA, que aprofitant un salt d’aigua de 3,5 metres d'altura generen energia 100% verda. Alhora que s’ha mostrat gratament sorpresa de que l’atenció a les persones usuàries es dugui a terme de manera personalitzada amb atenció presencial, a més de comptar amb un servei d’atenció telefònica les 24 hores

És per aquest motiu que Bailac ha qualificat de ‘molt interessant’ aquesta experiència municipal engegada pel consistori. ‘En ple moment del boom de preus de l’energia és quan prenem consciència del pes de l’oligopoli elèctric; per aquest motiu, trobar exemples com el d’Almenar, amb fórmules públiques, verdes i de proximitat, és esperançador’, ha declarat.