Federació de Lleida

Serret: ‘Cal posar tots els esforços en l’Agenda Rural de Catalunya, per la dignitat de totes aquelles persones que hi volen desenvolupar el seu projecte professional i de vida’

[Fotografia: Paula Roque - @paularoquefoto]
La portaveu adjunta del grup republicà ha defensat avui, davant el Plenari del Parlament de Catalunya, la moció sobre l’Agenda Rural que, com ha assenyalat, incorpora propostes directes del territori.

La diputada i portaveu adjunta del grup d’Esquerra Republicana al Parlament de Catalunya, Meritxell Serret, ha estat l’encarregada de defensar, aquesta tarda, el text de la Moció subsegüent a la interpel·lació al Govern sobre l'Agenda Rural i ha estat, també, contundent a l’afirmar que des de la seva formació ‘tenim clar que volem impulsar transformacions en tots els àmbits i sentits per aconseguir un medi rural viu, sostenible, dinàmic, obert i resilient’.

Tal i com ha exposat la republicana, això requereix adoptar una mirada transversal de totes les polítiques que impacten en el desenvolupament rural i ‘donar-los una perspectiva rural, i alhora hem de ser capaços de que tinguin en compte les especificitats concretes de cada part del territori’.

Serret també ha assenyalat ‘la urgència, més que mai’ de posar tots els esforços en el desenvolupament de les zones rurals de Catalunya, per assegurar la sostenibilitat del 90% del país i la biodiversitat; la sobirania alimentària i energètica i el progrés socioeconòmic; ‘però sobretot per la dignitat de totes les persones que hi volen desenvolupar el seu projecte professional i de vida’.

De la mateixa manera, ha estat taxativa al manifestar que la moció presentada per Esquerra Republicana de Catalunya ‘no es pot menystenir com un pla estratègic qualsevol, perquè aporta propostes directes del territori’; per intentar impulsar el relleu generacional dels joves, la transparència en la cadena de valor, el desplegament de la Llei d’Espais Agraris i la preservació l’espai agrari ‘davant les envestides especulatives d’alguns projectes d’instal·lacions energètiques’.

‘El que avui proposem ho volem dur a terme perquè n’estem convençuts i convençudes i perquè, aquesta moció el que vol és refermar el convenciment, amb aquesta necessària proposta, de com ha de ser la governança de l’Agenda Rural, que ha d’implicar necessàriament a tot el Govern’, ha deixat clar la portaveu adjunta dels republicans.

• Resum de les intervencions de Meritxell Serret