Federació de Lleida

Esquerra Republicana de Catalunya presenta mocions als Ajuntaments per garantir que els municipis siguin espais segurs de convivència i lliures de violències masclistes

La secretaria regional de Feminismes, Verònica Serrulla, assegura que ‘aquest 25N continuem lluitant des de totes les institucions contra totes les desigualtats i injustícies envers les dones, i més ara que hem d’afegir el negacionisme a la nostra llista de greuges a eradicar’

La secretaria de Política Municipal i Projectes Transversals, conjuntament amb la Vicesecretaria General de Feminismes d’Esquerra Republicana de Catalunya, han fet arribar a tots els seus grups polítics municipals i supramunicipals una moció amb motiu del Dia Internacional per a l'eliminació de les violències envers les dones. Aquesta moció demana als plenaris que adoptin, entre altres, l’acord de condemnar els feminicidis i totes les expressions de les violències masclistes, per tal de ‘garantir que els municipis siguin espais segurs de convivència i lliures de violències masclistes’.

La secretària regional de Feminismes de la Federació de Lleida, Verònica Serrulla Lorente, ha estat contundent a l’afirmar que ‘aquest 25 de novembre continuem lluitant des de totes les institucions contra totes les desigualtats i injustícies envers les dones, i més ara que hem d’afegir el negacionisme a la nostra llista de greuges a eradicar’. En aquest sentit, s’ha referit a les enquestes que asseguren que un 20% dels nois d’entre 15 i 29 anys de l’estat espanyol creuen que la violència de gènere no existeix i consideren que es tracta d’un invent ideològic.

‘Esquerra Republicana de Catalunya manifesta un cop més el seu compromís des dels municipis amb l’eradicació de qualsevol forma de violència contra les dones i fa una crida a la ciutadania per combatre-les fins a la seva completa eliminació de la societat. Rebutgem els discursos negacionistes que posen en perill els avenços, qüestionen les polítiques contra les violències masclistes i l'educació en igualtat, pilars de la construcció d’una societat lliure i igualitària’, ha assenyalat Serrulla.

És per aquest motiu que la moció que la formació republicana està presentant a tots els Ajuntaments de la nostra demarcació també demana el disseny d’instruments específics per a la prevenció i la sensibilització en igualtat, que ataqui des de l’arrel la cultura patriarcal que atempta contra la vida i els drets humans de les dones i revisar, avaluar i actualitzar les eines i plans d’acció municipals vigents per adaptar-los a les noves realitats locals i que contemplin totes les formes de violència masclista.

De la mateixa manera, vol garantir la formació especialitzada en perspectiva de gènere dels i les professionals que intervenen en els circuits de la violència masclista; manifestar el compromís per eradicar i actuar amb determinació contra qualsevol manifestació sexista i estereotipada a les activitats i espais culturals i d’oci que rebin el suport de l’Ajuntament; impulsar els recursos d’atenció i prevenció (com els SIE i els SIAD) i garantir recursos d'acollida per emergències en situacions de violència masclista.

‘Instem els organismes i institucions supramunicipals a vetllar per la igualtat d’oportunitats des de la perspectiva de gènere i la protecció de les dones i els infants en casos de violència masclista’, ha conclòs la secretària regional de Feminismes de la formació republicana a Lleida.