Federació de Lleida

Joan Camats escollit com a candidat a l’alcaldia d’Artesa de Segre per Esquerra Republicana de Catalunya a les Eleccions M2023

El candidat es mostra ‘molt il·lusionat per poder treballar, durant els propers anys, al servei del nostre immens municipi i, alhora, vull continuar difonent els valors republicans com la igualtat i la justícia social’

Joan Camats Campabadal, va ser escollit anit com a alcaldable per Esquerra Republicana de Catalunya al municipi d’Artesa de Segre en les eleccions municipals del proper mes de maig de 2023. Camats va postular-se com a candidat després que l’actual alcaldessa, Maria Cusola Aumedes, manifestés a l’executiva local que no volia presentar-se a les eleccions.

L’executiva local va convocar una assemblea extraordinària amb un sistema de primàries externes, on podien votar tant les persones militants com les que estaven donades d’alta com a simpatitzants. Es necessitava, com a mínim, l’aval del 20% de la militància del municipi i Camats va presentar-se avalat pel 68,75%, de forma que va ser l’únic candidat. En la votació de l’assemblea va obtenir el vot favorable del 95,24% de les persones assistents.

Camats té 53 anys, està casat i té una filla i un fill. Es va llicenciar en dret i la seva activitat professional s’ha desenvolupat bàsicament a l’administració local. Una de les seves principals aficions és el futbol, va jugar al CE Artesa de Segre en diferents etapes i actualment és soci d’aquesta entitat esportiva. Per altra banda, li agrada l’esport en general, escoltar música i, sobretot, estar amb la família. També ha estat regidor de l’Ajuntament per Esquerra Republicana de Catalunya durant tres mandats (2007-2019), amb Mingo Sabanés Porta com a alcalde. És militant del partit des de 2007 i en el període 2007-2011 va exercir el càrrec de gerent del Consorci del Montsec.

En la presentació de la seva candidatura davant l’assemblea celebrada ahir, Camats va manifestar ‘tinc molta il·lusió per servir durant els propers anys al nostre immens municipi i, a la vegada, vull continuar difonent els valors republicans com la igualtat i la justícia social’.

A més del president del Consell Comarcal de la Noguera, Miquel Plensa Martínez, que va voler mostrar el seu suport personal a Camats, i altres càrrecs comarcals del partit, l’assemblea va comptar també amb la presència del president comarcal d’Esquerra Republicana de Catalunya, Jordi Oronich Ruiz, i la presidenta regional de la formació republicana, Montserrat Fornells Solé, que va cloure l’acte i va felicitar Camats ‘per fer un pas que no és fàcil, com el de voler servir els veïns i les veïnes d’un municipi tan gran com el d’Artesa de Segre’.