Federació de Lleida

Notícia

La diputada Inés Granollers demana a l’Executiu espanyol una visió republicana en la planificació d’infraestructures que asseguri un servei ferroviari 100% públic i de qualitat

La republicana enumera les mancances del servei actual que ‘només respon a una visió centralista i radial sustentada pels interessos econòmics de grups empresarials massa vinculats a les estructures de partits espanyols i que mai no anirà a favor de Catalunya ni dels Països Catalans’.
 
La diputada i portaveu de la comissió de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana d’Esquerra Republicana de Catalunya – Sobiranistes, Inés Granollers, ha deixat clar en el plenari d’aquesta setmana del Congrés la postura de la seva formació al respecte del model ferroviari espanyol que ha definit com a ‘irracional des d'un punt de vista econòmic, productiu o de justícia territorial, molt més basat en l'interès d'uns quants que en un disseny que beneficiï la majoria’.
 
La republicana també ha denunciat aquesta lògica nacionalista espanyola que només respon a una ‘visió centralista i radial sustentada pels interessos econòmics de grups empresarials massa vinculats a les estructures de partits espanyols’; alhora que ha exigit a l’actual Executiu espanyol una ‘visió republicana’ en la planificació de les infraestructures que ‘asseguri infraestructures per al país, un servei 100% públic i de qualitat, blindant els drets de les classes populars i de les petites i mitjanes empreses d’arreu dels Països Catalans’.
 
En la seva intervenció, Granollers ha enumerat les nombroses mancances del model ferroviari espanyol:
    - Un disseny ineficient del sistema ferroviari d'alta velocitat provocant que no s'hagi tingut en compte, tal com ja avisava Brussel·les el 2012, la rendibilitat i la viabilitat econòmica en els més de 50.000 milions invertits en AVE.
   - Retards al Corredor Mediterrani de mercaderies i passatgers.
   - Manca d'una connexió ferroviària digna entre el País Valencià i Catalunya.
   - Manca de connexió d'alta velocitat amb Europa.
   - Retards als accessos ferroviaris als ports de Barcelona, ​​Tarragona i València.
   - Manca crònica d'inversió a Rodalies, especialment a Catalunya.
 
‘Ho hem repetit altres vegades, hi ha línies en estat molt deficient. Per enumerar-los-en alguna: la R4, la R3 o la R12 totes a Catalunya i amb trajectes que triguen ara més que fa 100 anys. Encara que per ser justos, tenim clar que governi qui governi a la Moncloa, l'Estat mai no anirà a favor de Catalunya ni dels Països Catalans. No es preguntin més per quin motiu som independentistes’, ha assegurat amb contundència la diputada lleidatana d’Esquerra Republicana de Catalunya.
 
 

  • Retall de la intervenció de Granollers