Gavà

Totes les notícies

Xerrada debat amb Mònica Morros

Benvolgudes i benvolguts, el divendres 27 de maig a les 18h es farà una xerrada debat a la sala d'actes de la Torre Lluc sobre el gènere en el diagnòstic i tractament de malalties. La xerrada la farà la Mònica Morros, experta en gènera i salut, Cap de Relacions Institucionals del Departament d'Igualtat i Feminismes. Podeu consultar l'entrevista que va concedir a l'Eramprunyà de març aquí. En acabar la xerrada, s'obrirà un espai de debat amb els assistents.

ERC-Gavà proposa més flexibilitat en les places de pràctiques de la formació professional

Una de les activitats pedagògiques més importants de la formació professional dels nostres alumnes són les pràctiques que fan a les empreses i que els permeten posar en pràctica (mai millor dit) els coneixements adquirits en els centres educatius i són el pas previ a la seva inserció laboral.   A Gavà, les empreses públiques també ofereixen places de pràctiques i, per fomentar l’activitat dels centres educatius dels municipis, hi ha la condició que aquestes places han de ser cobertes,sí o sí, per alumnes que cursin els seus estudis en centres de la ciutat. Fins aquí tot correcte.   El problema és que no tots els centres que imparteixen formació professional ofereixen els mateixos mòduls o especialitats i es dona el cas que algunes de les especialitats que ofereix el sector públic gavanenc no les imparteix cap centre a Gavà i, per tant, aquestes places de pràctiques (que només poden ocupar alumnes matriculats a Gavà) mai es cobreixen i mai es podran cobrir. Per exemple, hi ha alumnes empadronats a Gavà que estudien en centres de fora de Gavà i no poden fer pràctiques de la seva especialitat a Gavà.   Des d’ERC-Gavà considerem que aquesta paradoxa acaba esdevenint absurda i que no s’haurien de deixar desertes places de pràctiques en empreses públiques si es pot evitar.   Per fer-ho, des d’ERC-Gavà proposarem al proper Ple que es canviïn els requisits per accedir a places de pràctiques en empreses públiques de Gavà, encara que es doni preferència als alumnes que estudien o viuen a Gavà.   Enlloc de la norma tant rígida abans esmentada considerem que és millor que el criteri per accedir a aquestes places sigui:   Primer tenen preferència els alumnes matriculats en centres educatius de Gavà. Si encara queden places, tenen preferència els alumnes que viuen (estan empadronats) a Gavà però estudien fora del municipi. En cas que quedin places disponibles, hi poden accedir alumnes que no compleixen els dos requisits anteriors.

Ja ha sortit l’Eramprunyà de maig

El número 216 (maig de 2022) de L'Eramprunyà, la publicació mensual que edita ERC-Gavà, ja ha sortit al carrer. Hi destaquen les següents informacions:   Miquel Roselló cap de llista d’ERC per les properes municipals, El passat 2 d’abril, l’assemblea de la secció local d’ERC va escollir per unanimitat el Miquel Roselló, actualment portaveu del Grup Municipal a l’ajuntament, com a cap de llista per les pròximes eleccions municipals del 2023 i el 6 d’abril es va fer la seva presentació com a candidat. Marta Jiménez, portaveu adjunta del grup municipal d’ERC, ens exposa per què el Miquel és un bon candidat.   Visita d’Oriol Junqueras a Gavà. Previ a l’acte de presentació del Miquel, ell i l’Oriol Junqueras, amb altres militants de la secció local,van fer una passejada per l’Illa, on es van trobar amb diverses entitats.   ERC demana protegir el patrimoni artístic local. La plaça de Francesc Macià compta des de l’any 1995 amb un mural de trencadís i bronze fet per l’artista local Antonio Hervás Amezcua. Des de fa uns anys, aquest mural està sent objecte d’actes de vandalisme que han fet que, malgrat una primera actuació per reparar-lo el 2017, actualment faltin 8 de les 12 peces de bronze originals. Mireia Villuendas, regidora d’ERC-Gavà, destaca que l’ajuntament té la obligació de cuidar del patrimoni públic.   Entrevista al Miquel Roselló, candidat a l’Alcaldia per ERC; que ens explicarà quines raons el van portar a implicar-se en política i que es pot fer de d’aquest espai per millorar la vida de les persones.   Ens ha deixat el Jordi Parera. El passat 5 de maig va morir el company i amic Jordi Parera. Militant de la secció local d’ERC des del 2011, va ser membre de l’executiva d’ERC-Gavà, on s’encarregava de les finances, fins a l’any passat.   La crònica d’activitats esportives i culturals. Destaquem que s’ha tornat a celebrar Sant Jordi, on ERC hi ha tornat a ser present i el gran èxit de la Fira d’Espàrrecs.

ERC-Gavà proposa que es tingui cura dels arbres monumentals de Bruguers

Davant l’ermita de Bruguers hi ha un roure i un pi catalogats d’interès local per les seves dimensions i pel valor social i cultural, a més de la seva antiguitat, ja que el roure és l’arbre més vell de Gavà.   El fet d’estar inclosos en aquest catàleg implica que s’han de protegir, però tots dos, especialment el roure, presenten signes d’estar afectats per malalties i plagues de fa temps, cosa que podria posar-los en perill.   Per això, en el passat Ple d’abril, el grup municipal d’ERC va demanar que s’hi apliquessin els tractaments fitosanitaris necessaris amb urgència, a més de retolar correctament la placa informativa dels arbres, ja que tal com ho estan ara sembla que el pi tingui una antiguitat de 320 anys i el roure 210 anys, quan és a l’inrevés.   L’equip de govern municipal va reconèixer que sabia de la mala situació sanitària dels arbres i que havia encarregat a una empresa que en fes els estudis necessaris per curar-los. Quant a la placa, s’arreglarà quan s’acabi de senyalitzar la resta d’arbrat monumental del municipi.   Malgrat que ho estiguin estudiant sigui la resposta estàndard habitual cal valorar positivament que, ni que sigui per una vegada, el fet que un arbri estigui malalt no implica la seva tala automàtica. Esperem que s’arribi a temps per salvar aquests dos arbres que són testimonis vius de la història del nostre municipi i de la de molts dels seus habitants (especialment d’aquells que s’han casat a l’ermita).   Podeu consultar el prec aquí.

ERC-Gavà i la resta de grups de l’oposició s’oposen a la modificació del Pla Parcial de la Sentiu

Al barri de la Sentiu hi ha una parcel·la urbanitzable segons el pla parcial situada a tocar de la riera. Per la seva situació aquesta parcel·la no es pot aprofitar per edificar i la Junta de Govern Local de l’ajuntament va proposar el 2018 una modificació puntual del pla parcial del sector “la Sentiu” que contemplava el intercanvi d’aquesta parcel·la per una altra de titularitat pública situada més amunt del barri. Podeu consultar la modificació aquí.   Ja en el seu moment diversos grups municipals hi van presentar al·legacions. Des d’ERC-Gavà constatàvem que aquesta modificació no s’ajustava a la Llei d’Urbanisme, per l’excés de pendent de la parcel·la que ara es volia declarar urbanitzable i que, també, la operació comportaria una reducció dels espais lliures i arbrats en benefici d’interessos privats. Podeu consultar les al·legacions d’ERC-Gavà aquí.   El govern del PSC finalment ha desestimat aquesta i altres al·legacions, tant de diversos grups polítics com de l’Associació de Veïns de la Sentiu argumentant que el intercanvi era per preservar una zona d’alt valor ecològic,concretament per preservar el corredor biològic que és la riera (curiosament aquest criteri no s’aplica al pla de Ponent, coses que passen).   En realitat ens trobem amb un intercanvi que consisteix en que quatre terrenys de propietat privada valorats en 200.000 € es canvien per un altre de propietat municipal valorat en 900.000 €.   Per tot això, ahir tots els grups municipals de l’oposició van fer una roda de premsa conjunta on expressaven el seu rebuig a aquest intercanvi en considerar que aquest intercanvi és, de fet, una operació d’especulació urbanística, amb un benefici important per a un propietari particular que res té a veure amb una compensació justa i, molt menys, amb una operació motivada exclusivament per interès ecològic.   Podeu consultar el comunicat conjunt aquí.

ERC-Gavà proposa que s’arregli el mural de la plaça Francesc Macià

La plaça Francesc Macià és una de les diverses places “dures” que tenim a Gavà, però té una particularitat que la fa especial; un mural de mosaic i escultures en relleu de bronze fetes per l’artista multidisciplinar gavanenc Antonio Hervás Amezcua.   Aquest mural, situat (sobretot) a la banda superior de la plaça, en trenca la duresa i està fet mitjançant la tècnica del trencadís, vol suggerir l’entorn natural del nostre municipi: el mar, les muntanyes,.. entorn que és la característica que més valoren els habitants de Gavà. És un homenatge artístic a la natura, un tema molt present en les obres de l’Antonio Hervás.   Inaugurat el 1995, aquest mural ha estat testimoni de moltíssimes activitats i actes diversos fets tant per l’ajuntament com per entitats molt diverses i normalment s’ha conservat molt bé.   Malgrat això, el 2016 es van robar 4 dels relleus fets amb bronze que van ser substituïts sota la direcció de l’autor el 2017. Malauradament, des d’aleshores han anat desapareixent altres de les peces de manera fins al punt que ara només en queden 4 de les 12 originals sense que, de moment, se n’hagi substituït cap.   Des d’ERC-Gavà sempre em posat en valor la importància de qualsevol acció cultural i més encara quan aquesta es fa per al gaudi de tota la ciutadania, com és el cas d’aquest mural.   Per això, en el proper Ple demanarem al Govern Municipal que;   -            És substitueixen les peces que manquen al mural. -            Que s’emprenguin les accions necessàries per tal d’impedir que hi hagin més robatoris que malmetin el mural.

ERC-Gavà serà present a la diada de Sant Jordi

La diada de Sant Jordi és una de les festes emblemàtiques de Catalunya. Si bé l’objectiu aparent és sortir per compra llibres i/o roses per regalar l’essència d’aquesta festa també és sortir al carrer a gaudir, trobar-se amb la gent, xerrar...   I és aquest aspecte de festa al carrer que ara podrem tornar a recuperar després de dos anys en que les restriccions per la pandèmia ho han fet anul·lar (el 2020) o limitar (el 2021).   Enguany tots podrem sortir al carrer i gaudir de les paradetes de llibres i flors, xafardejar quins són els llibres que han sortit per sant Jordi i, també, visitar les paradetes que les diverses entitats de Gavà munten també durant aquesta diada on, a més de poder comprar-hi el llibre i/o la rosa (si és el cas), també podem conèixer quina és la seva activitat, especialment important en les de l’àmbit cultural.   Perquè cultura també és el conjunt de valors, aptituds, teories, ideologies,... fruit de l’activitat de l’ésser humà, especialment quan viu en societat. I cultura és també compartir aquests valors, debatre’ls i per això la importància de diades com la de Sant Jordi, on la ciutadania pot fer-ho en un ambient festiu,   En aquest sentit, la secció local d’ERC-Gavà tornarà a muntar una paradeta a la Rambla el dia de Sant Jordi on exposarem i debatrem amb tothom qui vulgui quin és el model cultural que volem per Gavà.   Que el proper Sant Jordi es torni a omplir el carrer de cultura!

Miquel Roselló parlant amb assistents a l'acte

ERC-Gavà reivindica el Republicanisme

Cada 14 d’abril els republicans commemorem la proclamació de la República feta pel president Macià després de la victòria dels partits republicans, encapçalats per una ERC acabada de néixer, a les primeres eleccions després de la dictadura de Primo de Rivera, que havia rebut el suport entusiasta de la monarquia.   Malgrat les dificultats, tant internes com externes (no es pot oblidar que els efectes del crak del 29 arriben al nostre país el 1931), el període republicà es va caracteritzar per una inversió sense precedents en la millora de drets i, sobretot, la millora de la qualitat de vida de les classes populars, millora centrada, sobretot en els àmbits del treball, tant condicions laborals com sous, la família, vivenda digna, sanitat,..., i l’escola, tant en millores pedagògiques com en la construcció d’escoles (a Gavà en tenim un exemple en el col·legi Salvador Lluch, les “noves” escoles).   Perquè l’adjectiu “republicà” va molt, molt, molt més enllà que defensar que el cap d’estat d’un país s’ha d’escollir a les urnes i no per herència dins una monarquia caduca. No descriu (només) un règim o un partit; sobretot descriu uns valors que fan èmfasi en estar sempre al costat de la gent, en la millora del benestar, en la igualtat, l’equitat, la honradesa en l’exercici d’un servei públic,... valors que es poden resumir en llibertat, igualtat i fraternitat, que sonen tan vells i tant nous i necessaris a la vegada.   I són aquests valors els que es van tornar a posar en relleu el passat dimecres dia 6 en la presentació del Miquel Roselló com a candidat a l’alcaldia de Gavà acompanyat en aquell moment per l’Oriol Junqueras. . Davant les dificultats i adversitats que venen donades per un sistema imbuït d’una ideologia neoliberal que empeny a ignorar la pobresa i la precarietat creixent de grans sectors de la població, a la desinversió en els serveis públics, a subordinar tot allò públic i el benestar col·lectiu al benefici d’uns pocs només hi pot posar solució l’empenta col·lectiva de la població i el teixit associatiu.

Presentació del candidat d’ERC-Gavà, Miquel Rosellò, amb Oriol Junqueras

El passat dissabte 2 d’abril a l’assemblea de la secció local d’ERC-Gavà es va escollir per unanimitat com a candidat per a les properes eleccions municipals de 2023 a Miquel Rosellò Lasheras.   El Miquel va ser escollit regidor en les darreres eleccions de 2019 i és portaveu del Grup Municipal a Gavà des del 2021.També es soci fundador i secretari de l’Associació Gavà Gats, membre de la plataforma No al Pla de Ponent i Salvem Can Sellarés entre d’altres.   La presentació del candidat serà el proper dimecres 6 d’abril a La Taperia (parc municipal de la Torre Lluch) a les 19h, on el Miquel exposarà els fonaments del projecte de ciutat d’ERC-Gavà, un projecte per una ciutat republicana, que es fonamenta en els eixos d’habitatge, medi ambient, cultura, activitat econòmica,gent gran i Joves, una ciutat feta a la mida de la gent i el seu benestar, i una governança que es basa en la vocació de servei públic, la responsabilitat, l’empatia, la participació ciutadana, l’equitat en la redistribució de la riquesa a través dels serveis públics, prioritat absoluta de la protecció del medi ambient com a bé comú, empoderament de la ciutadania a través de la corresponsabilitat de la presa de decisions, i de suport a les seves entitats, el feminisme, la sostenibilitat,... en definitiva, en un profund sentiment democràtic.   La presentació comptarà amb la presència i participació del president d’ERC, Oriol Junqueras, qui abans farà un petit recorregut pel centre del municipi.