Gavà

Ja ha sortit l’Eramprunyà de gener

El número 201 (gener de 2021) de L'Eramprunyà, la publicació mensual que edita ERC-Gavà, ja ha sortit al carrer.

Hi destaquen les següents informacions:

Els cribratges massius desplegats per Salut tranquil·litzen els gavanencs; aquests cribratges, fets a iniciativa del Departament de Salut (amb Alba Vergés al capdavant), van detectar poca incidència del virus a la nostra ciutat. Malgrat això, la situació no està resolta i es demana a la ciutadania que no es descuidi i extremi les mesures de precaució recomanades per Salut. Marta Jiménez  exposa que la vacuna serà l’eina que ens permetrà vèncer aquesta pandèmia quan una majoria de la població estigui immunitzada; mentrestant cal seguir amb les mesures de prevenció.

L’Operació Grèvol torna a aportar seguretat als carrers i als ciutadans durant la campanya de Nadal. La Policia Municipal i els Mossos d’Esquadra varen tornar a actuar conjuntament per garantir la seguretat ciutadana durant la campanya de Gavà, intensificant la seva presència en els eixos comercial per tal de prevenir delictes com furts i robatoris en establiments o a persones particulars.

ERC-Gavà demana proposa una millora urgent en la gestió de les prestacions, subsidis i cobraments dels ERTO. El col·lapse del SEPE, amb retards i errors en la gestió dels subsidis d’atur i dels ERTO ha compromès l’efectivitat d’aquesta mesura per pal·liar la crisi. Des d’ERC-Gavà vam portar al Ple una proposta oferint mesures per tal que es solucioni aquest col·lapse. Albert Massana destaca que aquest col·lapse, reconegut però no solucionat pel govern espanyol, contrasta amb l’efectivitat de la Generalitat en aquest tema, fins oferint suport logístic, tècnic i humà, sense rebre resposta.

Entrevista a Alícia Carmona i Núria Orellana, guanyadores de la tercera edició del certamen Paraules en escena (concurs d’escriptura dramàtica de Gavà),  que ens explicaran com van fer l’obra guanyadora (Ilse, versió del personatge de l’obra El despertar de la primavera) i quina és realment la implicació del jovent en el món cultural .

Sentències desfavorables per al projecte urbanístic PDU Delta i per al Pla de can Sellarès que qüestionen frontalment el model decreixement especulatiu perpetrat pel PSC a l’ajuntament de Gavà. Les entitats ecologistes reclamen una moratòria urbanística a tota la comarca. Miquel Rosselló.demana una segona oportunitat per al medi ambient; cal aturar un model de creixement caduc, lesiu amb l’entorn i que cal que el nou model es consulti a la ciutadania.

La crònica d’activitats esportives i culturals. Enguany hem passat unes festes de Nadal diferents per causa de la pandèmia, però no exemptes d’entreteniment: i activitats culturals: la representació de “Els Pastorets Dansen”, per part de l’esbart Brugués, “Menú degustació”, exposició de la Fundació Hervás Amezcua a la biblioteca i la publicació de 2 libres per part de veïns de Gavà: “Mentiras que dan magia”, de Javier Garrido i “Una ment blaugrana”, de Jordi García.

Podeu llegir el pdf de la revista aquí.

Així mateix, tenim el plaer de comunicar-vos que, juntament amb el número mensual de l’Eramprunyà, aquest gener de 2021 hem fet un número especial per commemorar el centenari de la premsa local a Gavà, ja que el dia de reis de 1921 va sortir la primera publicació periòdica local: l’Aramprunyà.

En aquest número especial us relatarem les diferents èpoques per les quals ha passat aquesta publicació, quins n’eren els promotors i quines eren les notícies i els temes que es tractaven en cada moment històric i al mateix temps, podreu detectar, fugaçment, el Gavà de fa 100 anys; com era la societat, quins esdeveniments hi havia, com era la política d’aleshores,...

Podeu llegir el pdf del número especial aquí..

Gràcies per la vostra atenció.