Gavà

ERC-Gavà posa en valor la feina del Departament d’Educació

El passat 13 de setembre va començar el nou curs escolar 2021-2022. A Gavà són 6.585 els alumnes escolaritzats enguany, 3.505 a l’escola concertada i 3.080 a centres públics. Són 165 alumnes menys respecte al passat curs 2020-2021.

Malgrat la reducció d’alumnes, enlloc de suprimir grups, s’ha optat per reduir la ràtio per aula, de manera que es manté l’aposta per l’educació pública, millorant l’eficiència en la feina mitjançant la reducció d’alumnes per aula (que es situen en 23).

Això ha estat una aposta de l’actual conselleria d’educació, que vol evitar suprimir grups de l’escola pública en benefici de la privada i garantir la igualtat d’oportunitats per a totes les famílies.

La pandèmia ha trasbalsat de dalt a baix totes les estructures de la societat i com no, també les escoles s’han vist afectades. Però davant les contrarietats, cal reconèixer i valorar la gran tasca feta des del Departament d’Educació per garantir la continuïtat de l’ensenyament i que no passés factura a les noves generacions, amb el 98% de centres oberts en plena pandèmia, i, alhora, engegant, ja des del curs passat, el pla de digitalització, que segueix viu, per tal d’arribar a tot l’alumnat.

L’educació pública és un dels principals pilars de l’estat del benestar i, també, és una de les eines més importants per tal d’assolir un mínim d’igualtat d’oportunitats en un món on les desigualtats econòmiques i socials cada cop són més grans i més preocupants.

Per tot això, des d’ERC-Gavà, considerem que cal reconèixer la tasca de la Conselleria i el Departament d’Educació, especialment durant la pandèmia, i posar en valor la gran feina que fan els docents dels centres educatius, massa vegades poc reconeguda.

Sort en tenim d’uns professionals que continuen estant i estan a l’alçada del moment que vivim, i ens donen exemple de com es fa una bona educació.