Gavà

Notícia

ERC-Gavà reclama solucions per al servei de bus

El passat 26 de desembre es va fer el canvi d’operador de la concessió del servei de Bus Metropolità al Baix Llobregat Sud (la que uneix Gavà, Viladecans i Castelldefels amb Barcelona i altres municipis, així com les línies internes dels mateixos). La nova empresa, Avanza, substitueix l’empresa Mohn, al guanyar la primera la licitació de la concessió el juliol passat.
 
Si bé des d’un primer moment es parlava de millores en el servei (com podeu veure aquí) que consistien en la supressió d’algunes línies i el reforçament de les freqüències de pas de les restants, molt aviat es van generalitzar les queixes per la manca de qualitat del servei, tant pel que fa a l’estat d’alguns autobusos com a l’incompliment de les freqüències i retards en moltes de les línies..
 
Després de dies en que es deia que les incidències eren normals, fruit de la transició entre les dos empreses, el passat 10 de gener s’informava que el servei d’autobusos patiria diverses modificacions per l'adequació de la flota per part de la nova empresa operadora. Es suprimia una altra línia i es reduïen les freqüències d’altres fins a final de mes, unes mesures que bàsicament oficialitzen el que ja estava passant.
 
Des de l’AMB i Ananza es diu que això es fruit de la manca de manteniment dels autobusos per part de l’anterior empresa. Pot ser, però des d’ERC-Gavà creiem que cal tenir en compte diverses consideracions:
 
  1.       La nova companyia començava amb els 146 busos que són propietat de l’AMB i que abans ja utilitzava la Mohn més 41 de provisionals (fins que al llarg del 2022 es renovi la flota amb busos nous) aportats per Avanza (per suplir els 42 que ja no donaran servei, al ser propietat de la Mohn), molts provinents dels serveis del Consorcio Regional de Transportes de Madrid (CRTM), en ser retirats del servei en compliment de la nova normativa del citat consorci que especifica que cap vehicle pot prestar servei havent superat els 10 anys d’antiguitat.
  2.       Sobta que de cop i volta, just amb el canvi d’operadora del servei, una part dels 146 busos propietat de l’AMB hagin patit una manca prou important de manteniment fins al punt que no puguin circular.
  3.       Independentment que des de l’AMB ara es vulgui reclamar a la Mohn, això vol dir que durant anys l’AMB s’ha desentès de l’estat d’aquests autobusos que, en el fons, són propietat de tota la ciutadania?
 
Donat que des d’ERC-Gavà considerem que el servei d’autobusos, així com tot el transport públic, són un servei essencial i que la situació actual del servei no és gens satisfactori hem exigit a l’AMB que restableixi i millori les freqüències de pas.
 
Així mateix, en el proper Ple i donat que l’ajuntament de Gavà forma part del consell de govern de l’AMB, des d’ERC-Gavà demanarem que l’ajuntament de Gavà:
 
  •       Exigeixi el compliment immediat de les línies i les freqüències de pas contemplades en la concessió.
  •       Exigeixi que es compleixi el manteniment adequat dels autobusos que donen el servei i que des de l’AMB es verifiqui que es fa amb inspeccions periòdiques.
 
Així mateix, demanarem a l’equip de govern que:
 
  •       Quan hi hagi canvis programats importants en els serveis de transport públic (com els anunciats amb el canvi de concessió), a part d’informar per xarxes socials també informi mitjançant embustiada a tots els domicilis (igual que es va fer per publicitar el Pla de Ponent).
  •       Que actualitzi el web de l’ajuntament on encara hi consta la L-81 com a línia en actiu.