Gavà

ERC-Gavà demana solucions per la manca d’equipaments per les entitats

Centre Cultural, Mercat sense pistes esportives, Can Sellarés i Casal Sant ordi
És por tots sabut que l’associacionisme, ja sigui des d’entitats culturals, esportives, de lleure, socials,... són un important actiu per a qualsevol ciutat ja que la seva activitat, en molts casos sustentada pel treball voluntari dels socis, contribueix en gran mesura en la cohesió social, promou la participació activa de la ciutadana i, com moltes vegades es diu, la diferència entre una ciutat dormitori i una ciutat viva i palpitant és el nivell d’activitat de les entitats.

Ara bé, les entitats, pel raó que la seva activitat és sense ànim de lucre (no se les ha de confondre amb les empreses oferidores de serveis), normalment no tenen la capacitat econòmica suficient per tenir un local en propietat o de lloguer i, alhora, tenir els recursos suficients per funcionar.

Com que la majoria d’ajuntaments valoren molt l’aportació a la vida social que fan les entitats, normalment procuren tenir espais suficients per a les entitats, ja sigui de manera gratuïta o a preus molt econòmics i, també, procuren tenir grans espais on s’hi puguin encabir moltes entitats juntes, ja que així es permet que s’agrupin i actuïn de manera mancomunada, sense que perdin la seva individualitat.

A Gavà ara mateix tenim un gran problema. Des de fa anys hi ha una creixent manca d’espais que no només atrofien el creixement i expansió de les entitats sinó que moltes es veuen abocades a la desaparició.

La manca d’espais es veu provocada per una pèrdua constant i sostinguda d’equipaments per diverses raons (el Centre Cultural, les pistes esportives Ernest Barrufet o les Massotes, Can Sellarés), el deteriorament de les existents (per exemple, els baixos del Casal Sant Jordi) i, sobretot, la manca d’iniciativa i visió de futur del govern del PSC, que no només s’ha preocupat de fer nous espais o adequar-ne d’altres, sinó que tampoc mai ha acceptat cap de les propostes que ha rebut (com podeu veure aquí,  aquí, aquí o aquí).

Per exemple, el març de 2021 vam proposar que s’habilitessin els locals buits que GTI té a la zona de Can Tries com a locals per les entitats i la resposta va ser que aquests locals “estan sense construir, només hi ha les quatre parets i no és possible deixar entrar ningú”. Ja sabem que estan buits i sense construir des de que es van fer els edificis i que ara no es poden fer servir, però no es poden habilitar per a altres usos en un futur? Han d'estar sempre tancats amb l'esperança remota que algú els llogui?
Per tot això, i donat que el govern del municipal del PSC ha rebutjat totes les propostes que ha rebut per habilitar nous espais per les entitats, des d’ERC-Gavà preguntarem el proper Ple si l’actual govern:
  1.     És conscient de la greu manca d’equipaments per les entitats.
  2.     Té algun pla amb mesures concretes o llocs concrets d’actuació per crear nous espais.