Girona

Totes les notícies

El Vicealcalde i candidat a l'alcaldia per Esquerra Republicana a Girona, Quim Ayats

10 coses que potser no sabies de Quim Ayats

Coneix el candidat a l’alcaldia de Girona per Esquerra Republicana Quim Ayats és vicealcalde de Girona i portaveu del grup municipal d’Esquerra Republicana. Criat al barri de Santa Eugènia i veí de Vista Alegre, on viu amb la seva parella i els seus dos fills, ha estat molt vinculat amb el teixit associatiu de la ciutat, principalment amb la Creu Roja Girona. Milita a ERC des del 2004, després d’haver passat per les JERC (actual Jovent Republicà). El 2020, Esquerra Girona va prendre la decisió d’entrar al govern de la ciutat en un moment complicat. Ara, Quim Ayats torna a ser el cap de llista per Girona per donar continuïtat al projecte de la Girona republicana que el seu equip va començar el 2019. “Cal adaptar i modernitzar la ciutat perquè estigui més ben preparada per al segle XXI, cosa que només es pot fer amb nous lideratges, potenciant el relleu generacional. Esquerra està preparada per assumir el lideratge de la ciutat per construir la Girona del futur”, explica. Llegiu l'entrevista sencera a: http://www.esquerra.cat/ca/quim-ayats-candidat-esquerra-republicana-girona

Junts i Esquerra insten al govern espanyol i a la SAREB a cedir a l’Ajuntament de Girona els immobles de què disposen a la ciutat

Els dos grups municipals al govern presenten la iniciativa al Ple municipal per poder fer front a les polítiques d’habitatge Els grups municipals de Junts per Catalunya (Junts) i Esquerra Republicana (Esquerra) a Girona tenen previst presentar dilluns al Ple municipal una moció conjunta per instar al govern espanyol i a la SAREB a cedir a l’Ajuntament de Girona els immobles de què disposen a la ciutat. La iniciativa dels dos partits que estan al govern de la ciutat pretén augmentar el parc públic per poder fer front a les polítiques d’habitatge.  “Cal que el govern espanyol assumeixi la seva part de responsabilitat en la lluita pel dret a l’habitatge, posant a disposició de la ciutadania tots els recursos de què disposa per a fer-hi front”, assegura el vicealcalde i portaveu d’Esquerra a Girona, Quim Ayats, que remarca que “és una necessitat urgent per a preservar la qualitat de vida de les gironines i gironins i facilitar que tothom qui vulgui pugui desenvolupar el seu projecte de vida a la nostra ciutat”. “En les polítiques per facilitar l’accés a l’habitatge, la mesura que proposem no pot tenir discussió. La SAREB va néixer a partir de la injecció de recursos públics als bancs, i per tant aquests recursos s’han de retornar a la societat. Els ajuntaments veiem com no tenim ni diners ni competències suficients per tenir més pisos disponibles per a la gent jove, la gent gran o els col·lectius vulnerables. Aquesta moció fa una proposta realista i justa per avançar en aquest sentit”, afirma el portaveu de Junts, Lluís Martí. En els darrers mesos l’Ajuntament de Girona ha posat en marxa diferents mesures per a pal·liar aquesta problemàtica a la ciutat, com la compra d’habitatge per tanteig i retracte, la futura construcció de fins a 105 Habitatges de Protecció Oficial (HPO) a Domeny —fruit de l’acord amb l’Agència de l’Habitatge de Catalunya i l’Institut Català del Sòl— o la licitació per a la construcció d’una cinquantena d'habitatges protegits a Can Gibert del Pla.

El Vicealcalde Quim Ayats i la regidora de Ciutadania, M. Àngels Cedacers, avui amb una fotografia amb les entitats.

Girona celebrarà les Fires de Sant Narcís amb una programació de més de 200 activitats per a tots els públics

· Es consolida el compromís amb la cultura popular i amb la diversificació de les propostes als diferents barris de la ciutat   · Quim Ayats: "Contents que recuperem el 100% de les activitats de les Fires de Sant Narcís en situació de prepandèmia" Més de 200 activitats formaran part de la programació de les Fires de Sant Narcís d'aquest 2022, que tindran lloc del 28 d'octubre al 6 de novembre. La festa major de Girona apostarà un any més per la cultura popular, per una programació musical amb noms destacats de l'escena nacional i amb talent local i per les propostes als diferents barris de la ciutat.   El vicealcalde i regidor de Cultura de l'Ajuntament de Girona, Quim Ayats; la regidora de Ciutadania, Participació i Dinamització del Territori del consistori, M. Àngels Cedacers Hervàs, i el programador de les Fires, Natxo Morera de la Vall, han presentat aquest matí els elements més destacats de la celebració d'aquest any.   "És una programació que enguany no s’ha fet esperar. Contents que recuperem el 100 % de les activitats de les Fires de Sant Narcís en situació de prepandèmia", ha assegurat el vicealcalde, qui ha agraït "la dedicació i la suma d'esforços que han fet les entitats de la ciutat, col·laboradors i col·laboradores, i totes aquelles persones que fan possible la nostra gran festa major, i tenir unes 200 propostes arreu de la ciutat, algunes consolidades, d'altres de noves".   Per la seva banda, la regidora ha destacat que “les Fires de Sant Narcís són un moment de retrobament per a famílies i amistats”. “Un any més hi haurà, el dimecres dia 2 de novembre, les atraccions en silenci i amb poca il·luminació perquè tothom pugui gaudir de les Fires. També el dijous dia 3 de novembre, a la tarda, les atraccions tindran un preu econòmic. Aquests dies tindrem una ciutat plena d'alegria i compartida amb diferents barris de la ciutat. Vull agrair a les associacions de veïns i veïnes i a les entitats la seva col·laboració en els actes”, ha exposat Cedacers.

Una imatge exterior de la Casa de Cultura

La nova biblioteca de la Casa de Cultura avança i entra en la fase de redacció del projecte executiu

· Quim Ayats: "Estem més a prop que mai que la nova biblioteca sigui una realitat” · Des d'ERC teníem un compromís quan vam entrar al govern de Girona: Hem desencallat el projecte" El projecte de la nova biblioteca de Casa de Cultura està fent passos endavant i serà una realitat pròximament. Tant és així, que el procés ja està en la fase de redacció del projecte executiu després que s’hagi aprovat el projecte bàsic. “Hem fet passos, i són passos tècnics i jurídics fonamentals per poder tirar endavant els treballs de la nova biblioteca a la Casa de Cultura. Hi estem a sobre, estem desencallant i impulsant el projecte, ja que és el compromís que tenim amb la ciutadania des de que vam entrar al govern de Girona”, assegura en una entrevista a TV Girona el Vicealcalde i regidor de Cultura per Esquerra Republicana, Quim Ayats. “Vull posar en valor el treball conjunt i en la mateixa direcció entre Diputació de Girona i Ajuntament de Girona”, afirma el candidat republicà, que conclou que “estem més a prop que mai que la nova biblioteca sigui una realitat; un equipament necessari i reivindicat”. El setembre de 2020, en el moment que Esquerra entra al govern de Girona, hi havia diferents posicions tècniques entre administracions entre Diputació de Girona i Ajuntament de Girona. Hi havia usos que no es trobaven una solució tècnica adequada a les necessitats, a més de la complexitat que suposa ubicar una biblioteca en un edifici protegit. El projecte, entre altres coses, ha de buscar solucions per poder complir amb les necessitats de dimensió i d’espais que la biblioteca necessita, fer-la compatible amb els altres usos de  la Casa de Cultura i tenir present el respecte a un edifici de caràcter patrimonial.  Un cop arribats a l’acord pels usos de la Biblioteca i la Casa de Cultura, el projecte bàsic va passar fa uns mesos per la comissió tècnica de Patrimoni. Ara aquest document, un cop aprovat, dona el vistiplau per tirar endavant el projecte executiu amb unes observacions que no dificultaran l’avenç del projecte.

El Vicealcalde Quim Ayats i la regidora d'Habitatge Annabel Moya.

Girona ofereix assessorament a les persones joves en la tramitació de les subvencions per al pagament del lloguer

L’Oficina Municipal d'Habitatge posa a disposició de la ciutadania el telèfon 972419404 per demanar suport a l’hora de sol·licitar els ajuts que ha obert avui la Generalitat de Catalunya   L’Ajuntament de Girona donarà suport al jovent de la ciutat que vulgui tramitar les subvencions per al pagament del lloguer obertes avui per la Generalitat de Catalunya. A través de l’Oficina Municipal d'Habitatge, el consistori ha posat a disposició de la ciutadania el telèfon 972419404 per demanar assessorament a l’hora de sol·licitar els ajuts. La convocatòria s’ha obert avui, a les 9 h, i estarà disponible fins al 7 d'octubre, a les 15 h. "Moltes famílies i persones joves estan patint les conseqüències de la crisis social i econòmica. Des del govern de Girona estem al seu costat per ajudar-los en tot allò que està a les nostres mans", afirma el Vicealcalde de Girona, Quim Ayats.   “Seguim oferint als gironins i gironines totes les eines que tenim al nostre abast per ajudar a pal·liar els efectes de la crisi social i econòmica a persones i famílies joves”, ha assegurat la regidora d’Habitatge de l’Ajuntament de Girona, Annabel Moya.   Les subvencions al pagament del lloguer o preu de cessió d’habitatge o habitació per a persones joves en règim de concurrència pública competitiva s’adrecen a les persones de fins a 36 anys (inclosos) que resideixen a Catalunya. Per optar a rebre l’ajuda cal que aquestes persones compleixin els següents requisits: que siguin titulars d’un contracte de lloguer o cessió d’habitatge o habitació per domicili habitual i permanent que no superin els llindars econòmics establerts (650 euros/mes per habitatge o 350 euros/mes per habitació); que estiguin empadronades al domicili de residència; que no tinguin deutes i puguin acreditar el pagament dels rebuts de lloguer, i que disposin d’una font regular d’ingressos que reportin unes rendes anuals de la unitat de convivència iguals o inferiors a 2,97 vegades l’índex de renda de suficiència de Catalunya (IRSC).

El vicealcalde Quim Ayats i la regidora d'Habitatge, Annabel Moya, durant la roda de premsa.

Invertim 3,5 milions d’euros en habitatge i comprem 34 pisos, a Girona

El govern de Girona està tramitant la compra d’una desena més de pisos d’aquí a finals d’any per valor de 700.000 euros aproximadament     Amb aquestes inversions el govern compleix amb el compromís adquirit d’invertir 4 milions d’euros en habitatge en dos anys   L’Ajuntament de Girona executarà la totalitat de 4.311.720,99 euros que s’havia compromès en habitatge. Segons han anunciat avui en roda de premsa el vicealcalde de Girona, Quim Ayats, i la regidora d’Habitatge de l’Ajuntament de Girona, Annabel Moya, un total de 3.560.397,3 euros ja s’han invertit en diferents partides.   Per una banda, s’han rehabilitat 6 pisos que s’havien comprat el 2020, per valor de 160.000 euros. Tots ells ja estan a disposició i, de fet, ja hi viuen sis famílies. També s’han comprat 34 pisos, 2 locals i 24 aparcaments. Cinc dels pisos ja hi viuen famílies que necessitaven un allotjament. A part d’aquests 3,5 milions, el govern ja està tramitant la compra de 10 pisos d’aquí a finals d’any per valor de 751.323,69 euros.   “Complim amb el compromís que vam adquirir amb la ciutadania, que era la inversió de 4 milions d’euros en habitatge en 2 anys, i sobretot, un compromís amb les famílies vulnerables, amb els gironins i gironines que ho necessiten”, ha assegurat el vicealcalde, Quim Ayats. “Hem de garantir aquest bé essencial, hem de garantir el dret a l’habitatge, i això s’aconsegueix millorant les polítiques socials”, ha afirmat i, tot seguit, ha remarcat que “treballem perquè cap gironí ni cap gironina s’hagi de veure obligat a marxar de Girona per no poder assumir el preu de l’habitatge”. “Des del govern de la ciutat estem treballant per ampliar el parc de lloguer assequible, destinat a famílies, joves i gent gran, on cal destacar la compra de pisos per tanteig i retracte, la futura promoció de 105 habitatges de protecció oficial a Domeny i la cessió de solars de Can Gibert del Pla a promotores del tercer sector que suposen una cinquantena d’habitatges més”, ha recordat Ayats   Per anys, el 2021 es van comprar 12 habitatges, 12 aparcaments i 2 locals.

Capsa de llum, de Jaume Plensa,

Les escultures de Plensa i de Piculives, restaurades

Els treballs han consistit en la conservació, neteja, impermeabilització i il·luminació LED de les peces “Capsa de llum” i “Homenatge a Pau Casals”     L’Ajuntament de Girona ha finalitzat aquesta setmana les tasques de restauració i actualització de les escultures gironines Capsa de llum, de Jaume Plensa, i Homenatge a Pau Casals, de Piculives. Totes dues peces tenen més de 20 anys i era necessari fer-hi tasques de conservació per garantir la seva perdurabilitat.   “Aquestes accions tenen l'objectiu de mantenir i cuidar l'art urbà, que és patrimoni de la nostra ciutat”, ha assegurat el vicealcalde i regidor de Cultura del consistori, Quim Ayats, qui considera “importantíssim fer visibles i donar el merescut reconeixement a l’obra i l’artista que la va crear, contribuint, alhora, a apropar la riquesa escultòrica a la ciutadania per tal que la puguin conèixer, valorar-la i tenir-ne cura”.    En el cas de l’escultura Capsa de llum, s’ha substituït el sistema d’il·luminació original, que havia quedat obsolet, per un sistema millorat de tecnologia LED, d’acord amb el projecte de tècnic de renovació de l’escultura autoritzat per Jaume Plensa. Precisament aquest vespre es faran les darreres proves de llum abans de reomplir d’aigua el petit estany que l’escultura té a la base, un dels elements característics de l’obra de Plensa. Les actuacions també inclouen la neteja integral de l’escultura i la impermeabilització de la part superior de la peça.   L’obra s’havia vist alterada al llarg dels anys per factors mediambientals i físics, com els canvis de temperatura, les vibracions del trànsit rodat o el vandalisme; factors químics, com la pol·lució, i factors biològics, com l’acumulació d’excrements d’aus o el creixement de plantes. La restauració i canvi d’il·luminació ha anat a càrrec de l’empresa Impros i la il·luminària és d’iGuzzini Ibèrica. L’import total de la intervenció ha estat de 20.

Una imatge conjunta abans de la roda de premsa.

La Festa dels Setges de Girona retrà homenatge a les heroïnes de santa Bàrbara

L’esdeveniment celebrarà la seva 14a edició aquest dissabte, dia 17 de setembre La 14a edició de la Festa dels Setges de Girona, que se celebrarà aquest dissabte, dia 17 de setembre, homenatjarà les heroïnes de santa Bàrbara. Enguany, una vuitantena de persones participaran en la recreació del Gran dia de Girona, situat a començaments del segle XIX quan la ciutat es va alçar contra l'ocupació francesa amb una defensa aferrissada. L’esdeveniment està organitzat per l’Associació Girona 1809 amb el suport de l’Ajuntament de Girona, i compta amb la col·laboració de la Sala Ferran Agulló, de la Generalitat de Catalunya - Delegació Territorial del Govern a Girona, El Baluard, ANE i Pedres de Girona.   Aquest matí, la regidora de Ciutadania de l’Ajuntament de Girona, M. Àngels Cedacers; la delegada del govern de la Generalitat de Catalunya a Girona, Laia Cañigueral; el president  de l’Associació Girona 1809, Albert Piqué, i el membre de Pedres de Girona, Fèlix Xuclà, han presentat la programació. “Aquest any celebrarem la XIV edició de la Festa dels Setges amb una publicació especial dedicada a la memòria de les dones de la Companyia de Santa Bàrbara, conegudes popularment com ‘Les heroïnes de santa Bàrbara’. S’identificaven amb la seva cinta vermella lligada sobre el colze del braç esquerre. Eren part indispensable en l’organització i l’avituallament dels defensors de la ciutat. Visualitzar aquestes dones eficients i valentes, molt ben organitzades entre elles, i explicar la seva història és el nostre compromís, perquè elles també hi eren”, ha afirmat la regidora.   Per la seva banda, la delegada del Govern a Girona, Laia Cañigueral, ha expressat la voluntat "d'apropar la Generalitat a la ciutadania, per això ens fa il·lusió posar el nostre granet de sorra i col·laborar per primera vegada en aquesta festa, acollint l’acte de divulgació històrica sobre les Heroïnes de Santa Bàrbara a l’Auditori Josep Irla de l’edifici de la Generalitat a Girona”.

El regidor d'Educació i Infància, Àdam Bertran

Impulsem una prova pilot de conciliació familiar amb activitats per als infants fora de l’horari lectiu

La iniciativa “Entarda’t, Tardes de Lleure” oferirà 800 places de cara a aquest curs als centres educatius públics del Pla Educatiu d’Entorn de Santa Eugènia i Sant Narcís   El període per inscriure’s començarà demà, 14 de setembre, i s’allargarà fins al dia 20   L’Ajuntament de Girona engegarà aquest curs escolar una prova pilot de conciliació familiar amb un programa d’activitats educatives de lleure fora de l’horari lectiu. La iniciativa, que porta per nom “Entarda’t, Tardes de Lleure”, està adreçada a l’alumnat d’entre 4 i 12 anys dels centres educatius públics del Pla Educatiu d’Entorn de Santa Eugènia i Sant Narcís. Aquest migdia, el regidor d’Educació, Infància i Esports del consistori, Àdam Bertran, ha presentat la proposta. De moment, s’oferiran un total de 800 places. Les inscripcions es podran fer del 14 al 20 de setembre a través de les escoles acollides al programa. Per qui ho necessiti, un dia a la setmana, a cada centre educatiu, tècnics municipals donaran suport a l’hora de fer la inscripció.   “Des de l’Ajuntament volem assegurar l’accés universal a una educació en el lleure de qualitat, i que els infants tinguin la possibilitat de gaudir d’activitats fora de l'horari lectiu”, ha explicat el regidor Àdam Bertran, que també ha remarcat que la iniciativa pretén “facilitar la conciliació familiar per tal que les famílies puguin disposar d'un espai de cura un cop l’infant acaba l'escola”. Bertran ha recordat que el projecte “s'emmarca en el Pla per l’Equitat Educativa que vam aprovar fa uns mesos”.   En concret, la prova pilot consistirà en l’organització de tardes de lleure temàtiques als mateixos centres educatius públics de primària, entre les 16.30 h i les 18 h. Hi haurà propostes de psicomotricitat, multiesports, creativitat i arts plàstiques, robòtica i música, i les famílies podran triar una, dues o tres tardes de lleure per infant, segons els dies i activitats que prefereixin.