Girona

Arrenca el nou curs escolar a les escoles de Girona amb més de 21.300 alumnes

Una imatge de la visita d'aquest matí a l'escola bressol El Tren del barri de Sant Narcís
El Vicealcalde Quim Ayats i el regidor Àdam Bertran han visitat aquest matí la llar d’infants El Tren

El vicealcalde de l’Ajuntament de Girona, Quim Ayats, i el regidor d’Educació, Infància i Esports, Àdam Bertran, juntament amb l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, han visitat aquest matí la llar d’infants El Tren del barri de Sant Narcís coincidint amb el primer dia del curs escolar 2021-2022. Avui comencen el curs a les escoles públiques i concertades de Girona més de 21.300 alumnes. Concretament 1.160 nens i nenes d’educació infantil (de 0 a 3 anys); 10.535 d’educació infantil i primària (de 3 a 11 anys); 5.230 d’Educació Secundària Obligatòria (ESO), i 4.397 d’estudis postobligatoris.

El vicealcalde del consistori, Quim Ayats, també s’ha pronunciat en aquest sentit, i ha ressaltat l’esforç que s’ha fet per millorar les instal·lacions escolars. “Estem satisfets que jovent i infants puguin gaudir de les millores en les seves aules gràcies a l’impuls en reformes que estem treballant des del consistori. Hem centrat aquest esforç econòmic a donar resposta a reivindicacions històriques dels centres”, ha assegurat Ayats, qui ha reconegut que “encara queda feina per fer i seguirem persistents per donar-hi una resposta el més aviat possible”.

D’altra banda, el regidor d'Educació i Infància, Àdam Bertran, ha aprofitat la visita a la llar d’infants el Tren per “posar en valor la magnífica tasca que s'està fent des de les escoles bressol en aquesta etapa educativa tan vital”, alhora que ha “donat la benvinguda al nou curs a tots els infants, joves, famílies i a tota la comunitat educativa implicada a fer de Girona una ciutat educadora en tot el seu màxim exponent”.

Durant l’estiu es van realitzar tasques de manteniment i conservació als centres escolars de la ciutat per posar al dia tots els edificis escolars del municipi aprofitant que no hi havia classes lectives, com ara pintar l’interior del col·legi Verd i substituir diverses finestres de fusta del centre per altres d’alumini; millorar un dels canviadors de l’escola bressol Cavall Fort; pintar els espais comuns de l’escola Eiximenis; millorar l’evacuació de les aigües pluvials de l’escola bressol El Tren i l’escola Àgora de Girona, o pintar la façana del carrer de la Maçana de l’escola Santa Eugènia i part de l’escola Annexa.