Girona

ERC Girona impulsa una moció per exigir al govern espanyol i a RENFE la recuperació de les freqüències del TAV

El Vicealcalde Quim Ayats parlant amb representants de la Plataforma d’Usuaris Afectats de la línia del TAV Figueres-Girona-Barcelona.
“Girona ha de tenir bones comunicacions i estar ben connectada, pel futur de la ciutat, a tots els nivells”, assegura el Vicealcalde republicà Quim Ayats.

El grup municipal d’ERC Girona ha impulsat una moció per exigir al govern espanyol i a RENFE la recuperació immediata i total de les freqüències d’abans de la pandèmia en la línia del Tren d’Alta Velocitat (TAV) entre Figueres, Girona i Barcelona. La moció es debatrà al Ple Municipal de dilluns.

La iniciativa arranca del treball d’ERC al Senat, on fa unes setmanes ja es va aprovar una moció dels republicans demanant el restabliment de les freqüències. Alhora, recull reivindicacions de la Plataforma d’Usuaris Afectats de la línia del TAV Figueres-Girona-Barcelona, que reclama una dignificació d’aquest servei públic, cabdal per a apropar les nostres comarques i ciutats. És per això, i recollint les necessitats dels usuaris, que la moció que impulsa ERC Girona demana també al govern espanyol i RENFE augmentar les freqüències i les places d’Avant en els Trens d’Alta Velocitat o millorar la comunicació d’incidències, juntament amb d’altres millores en el servei, com ara potenciar la usabilitat de l’app i el web de RENFE o permetre formalitzar l’abonament del TAV Figueres-Girona-Barcelona en estacions diferents de la de Barcelona-Sants.

“Girona mereix millors comunicacions amb Barcelona i Figueres, pel futur de la ciutat a tots els nivells: social, cultural i econòmic. Girona no pot quedar enrere i ha d’estar ben connectada”, assegura el Vicealcalde i portaveu d’ERC a Girona, Quim Ayats. “Una ciutat moderna com Girona, en un país modern com Catalunya, ha de saber anticipar-se a les revolucions i als grans reptes actuals i dels propers anys, un dels principals essent la mobilitat”, afirma Ayats, que sosté que “hem de liderar aquests canvis per a seguir sent un referent”.

Per a fer front a la pandèmia de la COVID-19 es va reduir la mobilitat a l’Estat com a mesura de contenció i amb vocació de provisionalitat. RENFE va reduir a la meitat les freqüències del TAV entre Figueres, Girona i Barcelona, passant de 15 a 7 freqüències diàries per sentit. Passat de llarg el confinament i retornats a la normalitat en els trasllats, RENFE va mantenir les freqüències reduïdes. Actualment, hi ha 10 freqüències diàries per sentit en la línia entre Figueres, Girona i Barcelona, que representen poc més del 60% de l’oferta prepandèmia. Tot això genera que molta gent de les comarques gironines es vegi obligada a desplaçar-se a Barcelona amb vehicle privat per a treballar, estudiar o per oci, davant la impossibilitat de fer ús d’un transport públic suficient.