Girona

Quim Ayats fa una crida a preservar el comerç de proximitat

El candidat d’ERC a Girona Quim Ayats durant visita al Mercat Municipal del Lleó acompanyat de l’exconsellera Dolors Bassa
El Vicealcalde de Girona el considera “una peça clau per a la identitat com a ciutat” i veu necessari “afrontar reptes com la digitalització”

El candidat d’ERC a Girona visita el Mercat Municipal del Lleó acompanyat de l’exconsellera Dolors Bassa

El Vicealcalde de Girona i candidat per Esquerra Republicana a les municipals, Quim Ayats, fa una crida a preservar el comerç de proximitat. Ho ha fet aquest dimecres durant una visita al Mercat Municipal del Lleó juntament amb l’exconsellera Dolors Bassa. “El comerç local de proximitat és una peça clau de la nostra identitat com a ciutat”, sosté Ayats, que diu que “és necessari protegir-lo, perquè alhora protegim el nostre estil de vida i la nostra qualitat de vida”.

“Per la Girona del futur és imprescindible que bastim un model de comerç urbà de proximitat, perquè el fonament, la pedra angular de l’activitat econòmica i cívica als nostres barris, i els fa més vius, segurs i integradors”, explica el Vicealcalde Quim Ayats.

Durant la visita al Mercat del Lleó, Ayats ha pogut parlar amb els i les paradistes de dins i fora del mercat, i ha pres nota de les necessitats més immediates, i també de les futures. “Com a govern tenim sobre la taula la modernització del Mercat del Lleó, i com a Esquerra Republicana ens comprometem a impulsar-ne la remodelació, la dinamització i la viabilitat econòmica”. Alhora, Ayats es mostra disposat a buscar mecanismes per a “assessorar els comerciants davant reptes com la digitalització i les noves formes de consum, per a garantir la vitalitat del comerç i generar entorns comercials rics i amb una oferta diversa”.

Paral·lelament, el Vicealcalde Quim Ayats referma el seu compromís i el d’Esquerra Republicana a Girona amb promoure activament l’ús de la llengua catalana en el comerç urbà, tant en la retolació com en l’atenció al client. “La proximitat del comerç passa també per l’ús de la nostra llengua”, explica Ayats, que afegeix que “com a administració hem de ser exigents per a garantir que es compleix la normativa lingüística, però també treballar des de la pedagogia, fent entendre que l’idioma és un valor afegit a la qualitat del servei”.

Per la seva banda, l’exconsellera Dolors Bassa, que ha donat suport a les iniciatives d’Ayats, posa l’accent en el treball de cohesió social als barris, pobles i ciutats a través del comerç. “Garantir la pervivència d’una àmplia oferta de petit comerç independent i eficient, que tingui prou força per a resistir les tendències del sector, és imprescindible per a mantenir totes aquelles interaccions que generen cohesió veïnal i sentiment de pertinença als nostres barris”. Bassa, alhora, fa una crida a promoure el consum de productes de la terra, autòctons, de proximitat i de temporada.