Gràcia

Nosaltres treballem, nosaltres decidim

vaga general, reforma laboral, govern espanyol, 29s
Vaga General 29-S
Les reformes econòmiques i del mercat laboral impulsades pel govern espanyol, amb el suport de CiU, carreguen la responsabilitat de la crisi en els treballadors i treballadores. El govern Zapatero no va saber reaccionar quan tocava, ni va ser capaç de posar fre a les malifetes d'especuladors ni a la disbauxa del sector bancari. Finalment, quan no han tingut més remei davant els devastadors efectes d'una crisi que havien arribat a negar, han emprès una retallada sense precedents dels drets dels treballadors, pensionistes i aturats. En lloc d'afavorir l'entrada al mercat de treball han abaratit la seva expulsió, en lloc de blindar les condicions dels futurs pensionistes les han posat en qüestió, i en lloc de millorar la situació dels aturats han apostat per empitjorar-les.

Però a més, la crisi, el sacrifici de la classe treballadora, ha estat més gran als Països Catalans. La crisi derivada de l'espoli de l'especulació del capital, i de l'espoli de l'Estat espanyol, ha fracturat greument el mercat de treball al nostre territori. La nostra crisi social derivada de les retallades, s'agreuja per la crisi nacional de la retallada de drets civils i de ciutadania que comporta el nostre sotmetiment a Espanya.

Zapatero ha virat a la dreta i ha cedit als interessos de la patronal i el capital financer i especulatiu, fent pagar als sectors més desafavorits els efectes d'una crisi que no han provocat i de la qual no en són responsables. Però a més, Zapatero ha escanyat més Catalunya. Per això cal fer vaga el 29 de setembre, per obligar Zapatero a rectificar i per denunciar la cada dia més precària situació del mercat laboral, l'increment desorbitat de l'atur i la profunda retallada de les prestacions socials i dels drets civils de Catalunya. Hem de poder decidir sobre el nostre futur social i civil.

El 29 de setembre, les treballadores i els treballadors catalans, al carrer per defensar els nostres drets!