Millorem els entorns escolars
Com sempre diem a Esquerra Gramenet l'educació és l'eina de canvi més important que tenim al nostre abast per transformar la societat. És per això que insistim en la millora de l'educació a la nostra ciutat per dotar de més oportunitats educatives i de millora del nivell sociocultural i econòmic dels nostres infants. En aquesta insistència per millorar en tots els aspectes aquest àmbit, al mes d'octubre del 2020, el grup municipal d'Esquerra Republicana a Santa Coloma de Gramenet vam presentar una moció per a la millora dels entorns escolars. (Descarrega moció en PDF) Creiem que els entorns escolars s'han d'entendre com a punt de trobada i de relació social i urbana. La flexibilitat d'usos dels entorns propicien la vitalitat urbana als carrers de la ciutat. Els nostres carrers són i han de continuar sent, no només el suport tradicional per als desplaçaments sinó també el lloc per excel·lència del joc dels infants, la trobada del veïnat, el passeig, el descans, l'intercanvi econòmic, l'esport, la cultura, la manifestació, etc. especialment els entorns escolars. Volem remarcar la necessitat de transformacions de caràcter transversal destinades a millorar l'habitabilitat de l'espai públic, assegurant la sostenibilitat del model de mobilitat, equilibrant la seguretat amb els múltiples usos socials dels espais i incrementant el verd urbà i la biodiversitat. És un deure del consistori local millorar la gestió dels usos dels carrers i altres espais públics als entorns de les escoles. Proposàvem a la moció que es fessin transformacions físiques flexibles amb poc pressupost i en alguns casos reversibles prioritzant els canvis funcionals sobre els canvis físics (Urbanisme tàctic). Així doncs, la nostra proposta englobava, entre altres coses, actuacions urgents de transformació des de l'urbanisme tàctic com els següents: eixamplament de voreres, millorar la seguretat de cruïlles, etc. Disminuir l'espai destinat als vehicles suprimint carrils de circulació o places d'aparcament als entorns escolars.