Santa Coloma de Gramenet

Sindicalisme i República

Revista #RepúblicaGramenet
Vaig incorporar-me tard a això del sindicalisme, doncs ja rondava els 30 anys, però no amb menys ganes. Al poc temps ja formava part del comitè  d’empresa de la multinacional on treballava i no massa després començava a assessorar a la seu local del sindicat. Després de passar per diferents càrrecs dins del sindicat em vaig adonar que per ser un bon sindicalista (suposo que igual que per ser un bon polític) no has de saber massa de lleis i de convenis, només has de ser honest, treballador i pensar en el bé comú.

El meu primer contacte amb ERC va ser per les eleccions imposades per Mariano Rajoy el 2017 (vaig fer d’apoderat), crec que va ser “amor a primera vista” perquè ERC ho conté tot, són d’esquerres, són republicans i a més són de casa, de Catalunya.

Com el partit està vertebrat en sectorials, com és normal, vaig acabar formant part de la sectorial Fòrum Sindical, la qual es una barreja de sindicalistes de diferents organitzacions, que tenim en comú les ganes de portar endavant el projecte d’ERC a casa nostra. Ara mateix estem portant a terme una campanya per que els treballadors/res del nostre país s’afiliïn a un sindicat obrer (la majoria no està afiliat a cap).

La lluita per convèncer als obrers/res que encara no ens voten, és fer polítiques republicanes (malgrat que les tombi el constitucional) sense tenir la república encara, perquè això demostra als no convençuts que tenir una república és la millor eina perquè el poble visqui amb dignitat (treball digne, pensions públiques suficients, etc.). La resta, que és la independència, no trigarà a arribar.

Juanma López
Militant d'Esquerra Republicana Gramenet