Santa Coloma de Gramenet

Cap a una Gramenet més lliure

Laura LázaroEl dia 26 d’abril es commemora el dia la visibilitat lèsbica, data amb la qual es reclama la necessitat de continuar lluitant per aconseguir la igualtat de drets i oportunitats de les dones lesbianes, especialment en l’espai públic. El col·lectiu va començar a reivindicar aquesta data l'any 2008 amb la voluntat d’erradicar els estereotips culturals que l’envolten. Moltes d’aquestes dones no volen donar a conèixer la seva orientació sexual per por a rebre represàlies o a ser discriminades. No oblidem que les dones lesbianes pateixen una doble discriminació: per la seva identitat de gènere i per la seva orientació sexual.

En el marc d’aquesta jornada, Entenem LGTBI va celebrar el passat 30 d’abril el Santako LEStival. Es va mostrar la importància de visibilitzar les dones lesbianes per crear referents positius, especialment en l'àmbit cultural.

SocaixinaA l’acte de dissabte vam poder gaudir de la música de Laura Lázaro, que ens va presentar les seves noves cançons, i que ens va tocar l’ànima amb les lletres i la música que sortia de l’escenari directament cap al cor del públic. Podeu trobar la seva música a les xarxes socials com a: @lauralazaromusic

També vam poder escoltar la música de Socaixina que ens va tocar la fibra amb la seva veu trencada i les seves lletres reivindicatives i que també posa sobre la taula l’amor i les relacions. Podeu trobar-la a les xarxes socials com a @Socaixina o amb el projecte de @cancionesdenadie.

Per últim, vam tenir l’ocasió de xalar amb el show d’Improderadas que ens van fer riure de nosaltres mateixes i de la societat que ens envolta des de veus femenines que són tan necessàries en el món de l’humor i que, per sort, comencen a petar-ho a les sales de teatre i a apoderar-se dels espais que fins fa poc temps havien estat reservats per l’humor fet per i per a homes. També podeu trobar-les com a @Improderadas.

Volem agrair l’organització d’aquest acte imprescindible a ENTENEM LGTBI i volem aprofitar per destacar que aquesta entitat va realitzar, només l'any 2021, més de 100 activitats, deixant de banda les atencions personalitzades que són anònimes. Volem fer valdre que tota aquesta activitat l’ha fet sense tenir a disposició un espai físic per fer trobades i actes, reunions internes o guardar el material. En aquest sentit, ens alegrem que l’entitat tingui per fi un local on poder dur a terme la seva activitat amb totes les garanties. Ara Entenem té incidència també fora de la ciutat i forma part de la Plataforma LGTBIcat i també del Consell Nacional LGTBI i esperem que aquest nou espai els projecti tan lluny com vulguin arribar.

Improderadas: (Foto d'Aina Zamora)Des d'Esquerra Republicana i Jovent Republicà agraïm la magnífica tasca que fa Entenem LGTBI a la ciutat. Sempre donarem suport a totes aquelles iniciatives i moviments socials que lluiten per la sensibilització sobre la realitat LGTBI+, amb l’objectiu de crear una Gramenet més justa, igualitària i més lliure. Més lliure perquè les dones del col·lectiu LGTBI+ puguem mostrar la nostra realitat en públic: la nostra manera d’estimar i ser, sense por a les conseqüències que puguem patir, tant en l’àmbit públic com en el privat.

En definitiva, volem garantits tots els drets, així com lluitem pels drets de totes les persones que ens envolten formant gran part del teixit associatiu, polític i reivindicatiu de la ciutat.

Noemí Egea
Secretaria d'Organització d'Esquerra Republicana Gramenet