Granollers

ERC presenta un moció pel ple reconeixement dels drets de les persones trans* i en suport d’una Llei trans estatal

Moció en suport d'una Llei trans estatal
El Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Granollers ha registrar una moció de suport a una Llei trans estatal per tal de que sigui debatuda al proper Ple previst per dimarts 30 de març.

La moció argumenta que malgrat els canvis en la societat, actualment les persones trans* són tractades encara com un problema de salut mental i no com una manifestació més de la diversitat humana. Durant molts anys, els col·lectius i les entitats de persones trans* han reivindicat la necessitat i la urgència d’avançar legislativament per superar l’obsoleta i desfasada llei 03/2007, per tal de garantir plenament la igualtat i els drets que avui en dia no estan reconeguts.

Per tots aquests motius el text insta al Govern de l’estat espanyol a iniciar el tràmit per aprovar durant aquesta legislatura una llei estatal, basada en el projecte elaborat pel Ministerio de Igualdad i els col·lectius trans, per a la igualtat plena de les persones trans, fonamentada en la despatologització i reconeixement de les identitats trans*, en l’autodeterminació de la identitat i expressió de gènere i en l’abordatge integral de polítiques per intervenir en les desigualtats estructurals que encara pateixen les persones trans.

Podeu llegir el text complet al document adjunt.