Granollers

ERC presenta una moció per la incorporació del permís retribuït de menstruació i climateri a l'Ajuntament de Granollers

Moció per la incorporació del permís retribuït de menstruació i climateri a l'Ajuntament de Granollers
El Grup Municipal d'Esquerra Republicana - Acord Municipal ha registrat una moció per la incorporació del permís retribuït de menstruació i climateri a l'Ajuntament de Granollers, per tal de que sigui aprovada i debatuda al Ple previst per al proper dimarts 25 de maig.

Segons les dades, entre el 25% i el 60% de les dones pateixen dolor durant la menstruació, un tema encara avui tabú i que s'ha tractat d'invisibilitzar durant dècades. De fet, entre un 1% i un 15% de les persones que pate4ixen dismenorrea, pateixen dolors molt intensos i invalidants que les incapacita temporalment. El text argumenta que patir dolor durant la regla ha estat un fet que s'ha normalitzat socialment, però que no ho és i menys quan impedeix desenvolupar amb normalitat la vida quotidiana.

La moció afirma que aquest dolor invalidant, si no és reconegut, es pot traduir en un motiu més de discriminació laboral de les dones, ja que afecta directament a la seva capacitat laboral, afectant directament a la bretxa laboral i significant un nou sostre de vidre dins les carreres laborals, així com a la seva economia. Disposar de fins a 12 dies a l'any reconeguts per tenir cura de la salut relacionada amb la menstruació i climateri, en cas que es necessiti, tindria una conseqüència positiva en relació amb la reducció d'aquestes desigualtats.

Per tot això, la moció reclama que l'Ajuntament inicii els tràmits per tal de vehicular un nou acord per un nou permís retribuït de menstruació d'un mínim de 8 hores mensuals, amb la finalitat que sigui efectiu en el termini de 6 mesos.

Podeu llegir el text complet en el document adjunt.