Granollers

ERC registra una moció en motiu del 28J, Dia Internacional de l'Alliberament i l'Orgull LGTBI+

Un banc engalanat em motiu del 28J, davant l'Institut EMT. Foto: Ajuntament de Granollers
El Grup Municipal d'ERC-AM a l'Ajuntament de Granollers ha registrat una moció en commemoració del 28 de Juny, Dia Internacional de l'Orgull i l'Alliberament LGTBI+, que recorda les protestes dels fets d'Stonewall, ara fa 52 anys a la ciutat de Nova York. Una rebel·lió que va servir per plantar cara a tota la violència històrica i institucional patida, liderada per dones trans racialitzades, que va suposar l'inici del moviment LGTBI+ i de la lluita per la conquesta i el reconeixement dels drets de lesbianes, persones trans*, bisexuals, homosexuals i altres manifestacions de la diversitat sexual i de gènere.

El text, que s'ha presentat per ser debatut i aprovat al Ple de demà dimarts 29 de juny, reclama refermar el compromís de l'Ajuntament amb el respecte i la defensa de la diversitat sexual, afectiva, d'expressió i d'identitat de gènere. Alhora també demana expressar el reconeixement del dret que tenen totes les persones de viure en igualtat de drets i en la diversitat sexuals i de gènere, així com el compromís de treballar en la normalització social del col·lectiu de persones LGTBI+. Alhora, demana també condemnar les agressions i els atacs contra les persones LGTBI+, així com els discursos d'odi i reaccionaris que qüestionen l'existència i el reconeixement de les persones LGTBI+, en especial les persones trans.

Podeu llegir el text complet al document adjunt.