Granollers

Núria Maynou “Entre totes, i al costat de la ciutadania, aconseguirem l’objectiu principal: fer de Granollers una ciutat millor on ningú es quedi enrere».

La Portaveu Núria Maynou al Ple de l'Estat de la Ciutat
Ahir es va celebrar la sessió extraordinària del Ple de l’Estat de la Ciutat de Granollers que té lloc cada mes de setembre. La sessió va començar amb la intervenció de l’Alcalde la ciutat, Josep Mayoral, que va donar pas després a les intervencions dels portaveus de tots els grups municipals.

La portaveu republicana, Núria Maynou, va iniciar el seu discurs analitzant la «sacsejada que la pandèmia ha suposat per la ciutat». En aquesta línia, va reivindicar el paper del grup municipal republicà durant la pandèmia, «posant-se a treballar des del primer dia per traslladar propostes a l’equip de govern amb l’objectiu de pal·liar els efectes de la l’emergència sanitaria». En aquest punt Maynou lamentava, però, que sovint s’han trobat «un equip de govern que no escolta o no ens ha volgut escoltar prou». En la mateixa línia, es mostrava preocupada perquè «l’equip de govern pretengui fer com sempre» encara que la pandèmia ho hagi canviat tot.

Un tema que es va repetir al llarg de les intervencions de tots els portaveus va ser la gestió de l’aigua. La republicana va insistir en que aquest és tracta d’un servei bàsic i essencial i no entenia «perquè no ens hem atrevit a fer un debat públic ciutadà sobre aquest tema». Pel que fa als Fons Next Generation, la portaveu republicana lamentava que aquests s’hagin escapat també del debat ciutadà.

L’àmbit sanitari també va ser un tema recurrent al debat d’ahir. En aquest sentit, Maynou va celebrar i reivindicar el canvi en el paradigma sanitari que suposarà l’ampliació de l’hospital, l’obertura del nou hospital lleuger al carrer Girona o el nou Centre de Radioteràpia. Alhora, la republicana va afirmar que ens trobem davant d’una oportunitat per repensar la gestió de la salut a la ciutat. En aquest sentit, Maynou reclamava que «cal repensar el Patronat de l’hospital», considerant-lo un òrgan «poc transparent i participatiu», i afegia que no s’hauria de tenir por d’obrir el debat sobre una gestió plenament pública de l’hospital. Per finalitzar aquest bloc, Maynou va reclamar iniciar el projecte de la residència del carrer Tetuan, «amb un model sociosanitari repensat i adaptat als nous temps».

Pel que fa la mobilitat, Maynou va reclamar polítiques valentes i transformadores per avançar cap a un Granollers 100% ciclable, per mica en mica «anar expulsant els cotxes i que els carrers els recuperin les persones». La portaveu també va reclamar també «un projecte de ciutat atractiu, sòlid, de futur, que faci de Granollers un referent al nostre país i la situí al mapa». En la mateixa línia, reclamava aprofitar la oportunitat que suposa la celebració del Mundial Femení d’Handbol per tal de que aquest reverteixi molt positivament al teixit econòmic i social de la ciutat.

En l’últim bloc del seu discurs, Maynou va referir-se a la situació política de Catalunya, defensant que «la República ha de servir per fer un país més just i lliure» i que «Granollers ha de ser una peça clau dins la construcció d’aquesta. Tot seguit va afegir que li agradaria que «el PSC tornés als seus orígens: la lluita contra la repressió i l’aposta per l’autodeterminació».

Per acabar, Núria Maynou va concloure que «només entre totes, i al costat de la ciutadania, aconseguirem l’objectiu principal: fer de Granollers una ciutat millor i que ningú es quedi enrere».

En el torn de rèplica, el regidor Pau Llobet va començar la seva intervenció aprofitant que s’havia parlat de l’Universitat Popular i de Gramsci per reclamar que Oriol Junqueras visites la ciutat per parlar-ne. Tot seguit, va repassat un seguit de temes de rellevància a la ciutat. Començant pel Mundial d’Handbol va afirmar que el lema que l’hauria de guiar seria: «dona, esport, Països catalans» ja que totes les seus en formen part.

Seguidament, parlant dels barris de la ciutat va reclamar descentralitzar les biblioteques i apostar per «més vida, més cultura, més mercats i més illes de vianants als barris». Llobet va finalitzar el discurs centrant-se en l’àmbit de l’emergència climàtica: «el món s’està cremant i el consens és clar: el futur serà verd o no serà».

Recupera la intevenció completa de Núria Maynou fent clic aquí.
Recupera la intervenció completa de la rèplica de Pau Llobet fent clic aquí.