Granollers

ERC trasllada a l’equip de govern propostes entorn a la celebració del Mundial d’Handbol femení 2021.

Els regidors d'ERC al Palau d'Esports de Granollers

• Els republicans volen que l’esdeveniment serveixi per reivindicar l’esport femení, la llengua catalana i la cooperació entre les diferents seus dels Països Catalans.
  • Les propostes han estat treballades conjuntament amb ERC del País Valencià.
El Grup Municipal d’ERC-AM a l’Ajuntament de Granollers va presentar ahir al Palau d’Esports un seguit de propostes que ha traslladat a l’equip de govern entorn a la celebració del Mundial d’Handbol femení, que tindrà lloc a la ciutat el proper mes de desembre.

Els regidors republicans consideren que Granollers sempre ha estat vinculada al món de l’handbol, comptant amb una gran afició, així com excel·lents instal·lacions per aquesta pràctica esportiva.

Pel Grup republicà, la celebració de l’esdeveniment suposa una quàdruple oportunitat: la primera, per consolidar la ciutat com una de les capitals mundial d’aquest esport; la segona: per reivindicar el paper de la dona a l’esport; la tercera: per l’impacte socioeconòmic que aquest esdeveniment hauria de generar a la ciutat; i la quarta, per reivindicar el paper de la llengua catalana i el paper de la geografia dels Països Catalans.

Per tot això, ERC proposa reivindicar el català com a llengua oficial del Mundial, fomentar la cooperació econòmica, cultural i social entre les les ciutats que són seus del Campionat i que formen part dels Paísos Catalans.

Alhora, també proposen la creació d’una euroregió meditarrania d’handbol amb Granollers com a centre geogràfic, així com l’impuls d’un projecte de Museu europeu de l’handbol a Granollers.

En l’àmbit del foment de l’esport femení, els republicans proposen impulsar les subvencions municipal als clubs esportius de la ciutat que tinguin equips femenins, la creació d’unes beques «Violant d’Hongria» per a les estudiants que vulguin cursar estudis universitaris o cicles formatius en l’àmbit de l’esport, i la realització d’una campanya permanent de visibilització i foment de l’esport femení a la ciutat.

Per últim, en l’àmbit socioeconòmic, es proposa ampliar les zones esportives públiques a la ciutat, incorporar publicitat de la ciutat al vestuari i equipaments del mundial, i realitzar un estudi de l’impacte socioeconòmic de l’esdeveniment a la ciutat.

Podeu consultar el detall de les propostes al document adjunt.