Granollers

ERC aconsegueix augmentar les partides destinades a beques i ajuts en el Pressupost 2022

Núria Maynou al Ple de Pressupostos per a l'any 2022
Ahir es va celebrar un Ple extraordinari per l’aprovació del Pressupost de l’Ajuntament de Granollers per l’any 2022. El document es va aprovar amb els vots favorables del PSC, ERC i Junts, l’abstenció de Cs i el vot contrari de Primàries. El vot favorable del Grup Municipal republicà és fruit d’un acord pressupostari amb l’equip de govern.

La portaveu republicana, Núria Maynou, va justificar el seu vot argumentant que el Pressupost tenia «empremta republicana» i agraint la predisposició de l’equip de govern per negociar i consensuar el document.

En aquest sentit, Maynou va anunciar que s’havia arribat a un acord per augmentar les partides pressupostàries per a beques i ajuts destinades a l’educació no obligatòries, beques menjador, beques per la pràctica esportiva i els ajuts per l’escola de música. La portaveu deia que «és un primer pas però ens caldrà anar més enllà i establir un sistema de beques que garanteixi la diversitat i la equitat a totes les activitats extraescolars».

Per altra banda, el Grup Municipal d’ERC també ha arribat a un acord per augmentar la partida destinada a les bonificacions adreçades a persones amb escassa capacitat econòmica per tal de fer més fàcil assumir l’increment de l’IBI. Els republicans també han aconseguit incorporar una partida per l’elaboració d’un Pla per l’avaluació i el seguiment de les polítiques públiques municipals que es fan a l’Ajuntament.

Per últim, també s’ha incorporat, a proposta dels Grups Municipals d’ERC i Junts, una partida orientada a la construcció de la residència per la gent gran al carrer Tetuan.

Tot seguit, Maynou va explicar les propostes que s’han traslladat però que no s’han acceptat, com per exemple impulsar pressupostàriament la mobilitat sostenible, implantar un sistema de deixalleries mòbils o l’elaboració d’un estudi o un Pla per la recuperació de les Galeries del Mercat de Sant Carles.

La portaveu republicana va cloure la seva intervenció reivindicant «que la voluntat del Grup Municipal d’ERC seguirà sent la mateixa de sempre: la de sumar, la de construir, la de treballar plegats per fer una ciutat millor i no deixar ningú enrere».

Podeu recuperar la intervenció de la portaveu Núria Maynou fent clic aquí.