Granollers

ERC es mostra satisfeta d’haver deixat «empremta republicana» al Pressupost i les Ordenances Fiscals de l’Ajuntament.

Núria Maynou i Enric Gisbert, regidors del Grup Municipal d'ERC-AM
El Grup Municipal d’ERC-AM a l’Ajuntament va realitzar dimarts una roda de premsa de balanç després de l’aprovació de les Ordenances Fiscals i el Pressupost per l’any 2022. La portaveu del grup, Núria Maynou, en feia una valoració positiva: «hem aconseguit fer un pressupost més social, amb més beques i ajuts i unes ordenances fiscals més verdes i sostenibles».

Maynou va destacar la responsabilitat de ser el principal grup de la oposició i va reivindicar la lògica de fer una oposició constructiva i útil. La regidora republicana també admetia que «davant la majoria absoluta, la postura còmoda seria dir no a tot» però afegia que ara el que calia és «ser útil i fer tot el possible per construir una ciutat millor». L’objectiu d’aquest treball és el de «fer del republicanisme d’esquerres un projecte polític per a molta gent, que aglutini diversitat i aspiri a governar arreu», va concloure la portaveu.

Seguidament, el regidor Enric Gisbert va desgranar totes les propostes que s’han incorporat a les Ordenances Fiscals i al Pressupost de l’Ajuntament per a l’any 2022. Pel que fa a les primeres, va destacar que  l’acord per no recuperar el 100% de la taxa de terrasses i fer-ho progressivament fins a l’any 2023. En la mateixa línia, també s’ha acordat aplicar un preu reduït en la taxa de recollida de residus comercials per aquells establiments que generen molt poc residu. Per altra banda, també va destacar l’augment de les bonificacions per l’ús de la deixalleria.

Pel que fa al Pressupost, Gisbert va explicar l’acord per augmentar les partides pressupostàries per a beques i ajuts destinades a l’educació no obligatòries, beques menjador, beques per la pràctica esportiva i els ajuts per l’escola de música. Així com, augmentar la partida destinada a les bonificacions adreçades a persones amb escassa capacitat econòmica per tal de fer més fàcil assumir l’increment de l’IBI. De la mateixa manera, va destacar l’elaboració d’un Pla per l’avaluació i el seguiment de les polítiques públiques municipals que es fan a l’Ajuntament.

Per últim, Gisbert també va destacar, la inclusió d’una partida orientada a la construcció de la residència per la gent gran al carrer Tetuan.