Granollers

Esquerra Republicana tornarà a triar per primàries obertes el seu cap de llista per al 2023 a Granollers

Els republicans consoliden el model que van seguir els anys 2014 i 2018, permetent que tota la ciutadania de Granollers pugui presentar-se i votar a la tria de cap de llista.

Esquerra Granollers ha anunciat, aquest dimecres, que la persona candidata a cap de llista per a les eleccions municipals serà elegida per primàries obertes a tota la ciutadania. Es tracta del mateix tipus d’elecció que ja van impulsar l’any 2014, amb dues candidatures i prop de mig miler de vots, així com l’any 2018, amb l’única candidatura de l’actual cap de l’oposició, Núria Maynou.

Amb aquest procés, ERC Granollers marca el tret de sortida a la preparació de les eleccions municipals de 2023, on esperen que el projecte republicà faci un salt endavant notable tant a la ciutat com al país.

Els republicans consideren que aquesta decisió és la més natural per consolidar l’aposta política iniciada l’any 2014, apropar les decisions polítiques a la ciutadania i fer més transparents les decisions de partit. El responsable tècnic del procés, Guillem Pujadas, ha explicat que els únics requisits per presentar-se són ser ciutadà de Granollers major d’edat, assolir el 20% d’avals de la militància de Granollers o realitzant una entrevista amb l’executiva local, on s’expliqui el projecte. De la mateixa manera, qualsevol ciutadà de Granollers de més de 16 anys podrà votar al procés, sense necessitat de ser militant, simpatitzant o amic d’Esquerra.

El termini de presentació de precandidatures s’inicia el dia 3 de març i acaba el dia 16, quan seran proclamades. Finalment, el dia 27 de març es realitzarà la jornada de votació. El reglament complet de les eleccions ja s’ha publicat al lloc web de la secció local.

L’única diferència amb els processos anteriors és que, en cas que només es presenti una candidatura, Esquerra Republicana reconvertirà el procés en una assemblea oberta a militants, simpatitzants i amics. Aquesta decisió es pren després de les dues experiències prèvies, amb dues candidatures el 2014 i una el 2018. Els republicans consideren que, en cas d’haver-hi una sola candidatura, no és necessari realitzar una campanya – en tant que no hi ha tria entre dues opcions – i opten per una jornada de ratificació.

El procés serà regulat pel Comitè Electoral Local, compost per tres membres: Josep Canudas (president local), Xavier Pinyol (representant de l’executiva) i Zainab Tamara (representant del Jovent Republicà. Aquest comitè s’ampliarà a sis persones un cop elegit el cap de llista per a les eleccions de 2023.

Podeu trobar tota la informació relativa a les eleccions primàries a la pàgina web d’Esquerra Granollers.