Granollers

Núria Maynou: “Hem de passar del Granollers de la majoria absoluta al Granollers del debat polític”.

Núria Maynou, al Ple d'investidura de la nova alcaldessa.
Divendres passat va tenir lloc el Ple extraordinari d’investidura d’Alba Barnusell com a nova alcaldessa de la ciutat a conseqüència de la renúncia de Josep Mayoral després de 18 anys d’alcalde.

En el seu torn d’intervenció, la portaveu republicana Núria Maynou -que va ser l’única que no va renunciar a presentar la seva candidatura a l’alcaldia- va començar felicitant la nova alcaldessa i desitjant-li molta sort i encerts. Va posar de relleu el fet de tenir una dona alcaldessa dient que “hem de ser més, hem de ser moltes les dones que ens posem al capdavant de la política”.

Maynou va reclamar un canvi d’etapa i una nova manera de fer les coses: “La majoria absoluta ha produït una mena de tap generacional, ha pausat políticament la ciutat i ha fet que perdem grans idees”. “Tants anys de govern monocolor han adormit les dinàmiques de debat i de consens”, afegia.

La portaveu també va voler reivindicar el paper del seu grup municipal durant tots els anys de majoria absoluta: “sempre hem exercit una oposició responsable, propositiva, crítica i útil, sempre al servei de la ciutadania”. Alhora va voler reivindicar que “la oposició està preparada per un canvi real a la ciutat”.

Seguidament, Maynou va recriminar que l’equip de govern i, en detriment, la ciutat de Granollers, hagi estat absent del debat sobre la independència de Catalunya i el seu dret a la autodeterminació. “Cal que l’esquerra espanyola que vostès representen en aquest consistori demostri que vol solucionar aquest conflicte amb un diàleg obert” li va etzibar a la nova alcaldessa.

La portaveu va acabar la seva intervenció reclamant un canvi de paradigma substancial en la cultura política de la ciutat: “hem de passar del Granollers de la majoria absoluta, al Granollers del debat polític, del consens, de més d’un color, de la reflexió conjunta” va concloure.

Podeu recuperar la intervenció de la portaveu Núria Maynou fent clic aquí.