Granollers

ERC fa propostes per una cultura republicana a Granollers.

Els regidors d'ERC Granollers en roda de premsa al Museu.
El Grup Municipal d’ERC-AM va aprofitar el dia de Sant Jordi per traslladar a la premsa un seguit de propostes relacionades amb la cultura. Aquestes propostes han estat o seran traslladades a l’equip de govern a les diferents Comissions Informatives.

La portaveu republicana, Núria Maynou, va reivindicar la cultura com una eina crucial de vertebració social i va posar de relleu la importància de l’accés lliure i universal a la cultura, així com la capacitat de produir-la i compartir-la. També va posar en valor el teixit cultural i associatiu de la ciutat i va reclamar la necessitat d’ajudar-los, fomentant la implicació d’aquests per arribar a tot arreu, a tots els barris i a tots els públics.

Per últim, també va reivindicar la necessitat de ser més ambiciosos en l’àmbit cultural, fent de la ciutat un autèntic referent en el panorama cultural català.

Seguidament, el regidor Pau Llobet va explicar de forma concreta les propostes:

Construcció d’un amfiteatre al Parc Torràs Villa per a esdeveniments culturals a l’aire lliure i adaptar el Parc Firal per esdeveniments culturals massius que contribueixin a situar Granollers al mapa cultural del país.

Repensar el cicle festiu de la ciutat (Nadal, Carnaval, Ascensió i Festa Major) per fer-lo encara més referent i introduint-hi la perspectiva de la interculturalitat per incorporar la diversitat cultural i lingüística de Granollers en la programació cultural de la ciutat.

Ampliació dels continguts digitals i audiovisuals en totes les activitats culturals de la ciutat, aprofitant les noves tecnologies de la comunicació, llenguatges i aplicacions.

Ampliació de les beques per finançar estudis de teatre, música, dansa i altres disciplines culturals a la ciutat de Granollers per tal de que totes les famílies tinguin possibilitat d’accedir a l’oci i a l’educació cultural.

Habilitar els centres cívics com a punt de retorn de recollida i retorn de llibres de les Biblioteques de Granollers.

Transformar els quioscos desocupats de la ciutat, adaptant-los a noves activitats, també culturals, i que puguin ser utilitzats per les entitats i col·lectius de la ciutat.

Impulsar l’art urbà a la ciutat. Que cap paret quedi grisa i buida!