Granollers

Notícia

Núria Maynou: «Cal impulsar de forma real la fira d’economia verda i no caure en greenwashing»

Esquerra Republicana valora el nou model de Fira de l’Ascensió que s’ha estrenat aquesta edició

Esquerra Republicana Granollers ha valorat, aquest passat dimarts, les Fires i Festes de l’Ascensió 2022. Els republicans creuen que el canvi de model de l’Ascensió era necessari, però que s’ha de millorar en molts aspectes. També han explicat que exposaran aquests aspectes al govern del PSC al proper Fòrum de comerç i comissió de l’Ascensió.

Respecte la fira d’economia verda i circular, Maynou ha explicat que ERC considera que no ha estat a l’alçada que se li esperava. «Hi ha hagut contradiccions importants en el plantejament, com el fet que la fira no sigui sostenible en si, la manca d’empreses privades relacionades amb el sector, la presència d’expositors que no s’adeien amb la temàtica i la manca d’iniciatives paral·leles que ajudessin a la temàtica, com per exemple la creació de rutes ciclables exclusives fins la fira o millor transport públic», ha comentat la portaveu republicana. Maynou també ha argumentat que «si es vol avançar en aquest àmbit cal prendre mesures d’aquest tipus a nivell de ciutat i també afavorir aquest sector per tal que pugui fer servir la fira com a trampolí. Si no, es corre el risc de fer greenwashing, és a dir màrqueting per promoure una falsa ecologia».

Els republicans també consideren que els espais de la fira no estaven prou ben comunicats entre sí. Esquerra Republicana fa temps que demana que la Fira ocupi més llocs a la ciutat, pa la vegada que es garanteixin connexions ràpides, fàcils i gratuïtes entre espais o interacció real amb l’entorn.
La cap de l’oposició també ha lloat la idea de la cheese party, però ha comentat que l’espai de la plaça de l’Església no estava ben treballat per dur-hi a terme aquest esdeveniment. «No era un espai acollidor, no hi havia ombres per poder estar-hi tranquil·lament i no hi va haver una presència prou gran per part de l’ajuntament a l’hora de promocionar els productes locals. Cal reimpulsar-la totalment per no perdre una idea que podia haver estat un dels grans puntals d’aquesta edició», ha explicat Maynou.

La portaveu republicana també ha parlat de la comunicació digital, una element que opinen que s’ha de reforçar: «Tenim la sensació que sovint hi ha espais com la Roca Umbert, on s’hi va ubicar el Jugar x Jugar, que tot i tenir un gran potencial no es promocionen prou per tal que hi hagi més coneixement de les activitats. Cal invertir més recursos en comunicar els elements de la fira.»
Amb tot, Maynou aposta per avançar cap un model de fira-mercat, que consti d’espais a l’aire lliure, integrats a la trama urbana de Granollers i que transformi la ciutat per uns dies. La portaveu republicana argumenta que seria un àmbit més favorable per promocionar hàbits de consum més sostenibles, donar a conèixer productes i iniciatives relacionades precisament en l’economia verda, circular i de proximitat.