Granollers

ERC dona suport a la declaració institucional de l’Ajuntament de Granollers en referència a la sentència sobre l'Estatut

A continuació us transcribim el document aprovat ahir per la junta de portaveus del consistori:

Declaració de la junta de portaveus amb motiu de la sentència del Tribunal Constitucional sobre l’Estatut d’Autonomia de Catalunya amb el suport dels grups municipals del PSC, de CiU i d’ERC

Davant la sentència emesa pel Tribunal Constitucional sobre la constitucionalitat de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya, aprovat pels parlaments català i espanyol i sancionat en referèndum per la ciutadania de Catalunya, volem expressar el nostre ple suport al sentiment majoritari del poble català i dels seus representants polítics favorable al procés de millora de l’autogovern desenvolupat en els últims anys.

A falta de conèixer amb detall el text de la sentència del Tribunal Constitucional, que es farà públic d’aquí a uns dies, creiem que el sentit de responsabilitat cívica ens convida a rebre aquesta sentència amb prudència i respecte a les institucions, però amb fermesa en les nostres conviccions.

Al llarg d’aquests anys el món local ha expressat reiteradament el seu suport a l’Estatut, convençut que es tracta d’una eina de govern que respon a la norma constitucional i que està destinada a afavorir el desenvolupament del país. Aquesta actitud concorda amb el ferm compromís dels governs locals de Catalunya amb l’autogovern, un compromís que ve des del principi de la democràcia local al nostre país i que ha fet que els governs locals hagin estat, de fet, coresponsables d’aquest nou Estatut profundament municipalista i que ara ha estat qüestionat.

Catalunya ha estat, sempre, un poble de diàleg i d’entesa, i és aquesta condició la que avui volem subratllar i proposar com a guia de la nostra resposta a la sentència del Tribunal Constitucional. Per això, entenem que en aquest moment hem de propiciar la unitat del conjunt d’institucions públiques catalanes per donar aquesta resposta a la sentència.

Per això, d’acord amb el sentiment d’afirmació nacional i la voluntat de governar-se del poble de Catalunya, fem una crida a la ciutadania i a les forces socials i polítiques per expressar cívicament i democràticament la confiança en l’autogovern, proclamant que som una nació i que formem un sol poble. Demanem que tothom doni suport a la convocatòria de manifestació unitària del proper 10 de juliol. Encoratgem al govern de la Generalitat de Catalunya i del Parlament, a encapçalar l’acció i l’esforç del conjunt de Catalunya per defensar l’Estatut d’Autonomia i per assolir plenament els objectius fixats per aquest text, que no són altres que els de garantir el progrés i el benestar del nostre país i de la nostra ciutadania.