Granollers

ERC s’abstè al ple en l’aprovació del 2on Pla Estratègic

Pep Mur

El Grup Municipal d’ERC es va abstenir ahir al Ple en la votació del Segon Pla Estratègic (PE) de Granollers, tal i com ho va fer el passat 1 de juny al Consell Directiu del PE.

Malgrat que ERC ha participat de forma activa durant tot el procés d’elaboració del PE, fent arribar de forma continua propostes tant metodològiques com de contingut a l’equip de govern, finalment no ha donat el seu recolzament al document propositiu. Entenem que s’ha perdut l’oportunitat per dibuixar una estratègia que ens apropi a un model de ciutat diferent.

El principal motiu que ha portat a Esquerra ha abstenir-se respecte aquest projecte té la seva arrel en la metodologia emprada per l’equip de govern, tal i com el grup municipal ha reiterat en diverses ocasions.

Ja des del l’inici del procès d’elaboració, ERC va manifestar el seu desacord amb la metodologia que l’equip de govern volia portar a terme, ja que el plantejament no propiciava la participació de la ciutadania menys organitzada, i potser menys motivada.

D’altra banda, ERC ha trobat a faltar algunes referències més externes en el debat. El resultat de la manca de reflexió entre els experts ha estat que els projectes que estableix el nou Pla Estratègic no ens posicionen de forma clara al mapa. Des del punt de vista d’Esquerra, el PE manté una línia continuista amb el que ja s’està fent a la ciutat i fins i tot molts dels projectes que contempla el nou Pla Estratègic ja formen part del Pla d’Actuació Municipal 2007-2011 de l’actual equip de govern.

En els moments de canvi que estem vivint, en un context on no hi ha certeses sinó inquietuds, davant la seguretat que ja no ens serveixen les velles estructures econòmiques i de relació, aquest PE no pot ser un punt i seguit sinó que ha de ser un punt i apart en la construcció de la ciutat.

I si bé es cert que l’equip de govern ha incorporat en la metodologia algunes de les propostes d’ERC, i que s’han materialitzat a partir de la Segona Conferència Estratègica, aquests esforços han arribat tard, ja que aquesta voluntat hauria d’haver acompanyat tot el procés de redacció del Segon Pla Estratègic i no només el moment final.