Granollers

Però això no ho havien arreglat, ja?

Joc infantil de la Plaça de la Corona
Molts ciutadans i ciutadanes tenen la sensació que passejar per Granollers pot arribar a ser un perill o una molèstia. Creix la idea que hi ha obres que no s’acaben mai o que, un cop finalitzades, s’han de reprendre per a millorar-ne algun element. La frase: ‘però això no ho havien arreglat, ja?’ s’ha convertit en un clàssic de moltes converses de carrer.

El problema és la mala execució de l’ajuntament. A mesura que s’acosten les eleccions, l’equip de govern té falera per inaugurar-ho tot, i això pot jugar males passades. La pressa és mala consellera diuen els savis, i a Granollers ho estem patint.

A part d’obres mal fetes i els problemes que aquestes ocasionen als granollerins i granollerines, des d’Esquerra ens preocupa també la seguretat dels espais de lleure infantil de la ciutat. En els últims temps ens han arribat moltes queixes sobre el fet que aquests llocs contenen elements pocs segurs per a la canalla (escaires tallants de l’enllumenat, rugositat del terra...) i això ens preocupa.

L’exemple més clar és el de Plaça de la Corona. Allà fa pocs dies s’hi ha tancat un dels pocs jocs infantils que existeixen al centre de la ciutat, el qual ha rebut moltes crítiques de pares i mares que veuen amb preocupació que l’espai no és apte pel joc. No sabem si aquesta actuació s’ha portat a terme per evitar que els nens prenguin mal o per quina altra raó. El que sí que sabem és que una munió d’operaris encara canviaven rajoles després de més de 4 mesos d’haver inaugurat la plaça amb tota la propaganda institucional possible.

Per altra banda, la carretera encara no té els bancs que molts ciutadans reclamen. I la gestió dels accessos amb cotxe a la zona de vianants, a banda de provocar un accident que ha tingut greus conseqüències, no ha acabat de satisfer tothom. En definitiva, nosaltres també creiem que tenim una carretera molt grisa, vaja.

A Esquerra vam donar suport a la vianalització del centre de la ciutat perquè creiem que és una de les estratègies clau per millorar la mobilitat dels granollerins i granollerines, revitalitzar el teixit comercial i fer més activa la vida al centre històric. Però, com ja hem reivindicat en alguna altra ocasió, una cosa és donar suport a un projecte i l’altra és estar d’acord en la realització pràctica que se'n fa. Del que dèiem al que s’ha fet n’hi va un bon tros!

Segurament molts d’aquest problemes no s’haguessin produït si s’hagués compartit el projecte original amb la ciutadania mitjançant processos reals de participació. La única cosa que calia fer era escoltar als ciutadans. Però, aquest govern no hi està acostumat. Fa veure que parla amb tothom, s’escarrassà en dir que es tindran en compte totes les opinions, però al final, res de res. Executa a la seva manera, tirant pel dret i sense avisar.

Una manera de fer poc respectuosa, creiem. Des d’Esquerra seguim defensant una altra manera de fer política; escoltant, parlant, discutint i mirant de trobar consensos amb la gent. Defensant un model de participació on els ciutadans i ciutadanes puguin fer propostes als projectes i a la seva concreció, perquè estem convençuts que és a través de la participació com podrem fer créixer més el compromís de la ciutadania amb la seva ciutat. Som republicans, en definitiva.

Isabel Alcalde i Pep Mur
Regidors d’ERC a l’Ajuntament de Granollers