Granollers

ERC i ICV renuncien a la seva moció en condemna a l’atac marroquí contra el campament de la Dignitat per assolir l’unanimitat amb la versió posterior pel PSC

Ple novembre 2010
Ahir, a la Junta de Portaveus, el grup municipal d’Esquerra, amb l’acord d’ICV-EUA, vam decidir donar suport a la moció en rebuig a l’atac marroquí pels fets del 8 de novembre a la ciutat d’ Al-Aaiun que el PSC va presentar dies després que ERC i ICV-EUA en presentessin una de conjunta. D’aquesta manera, la moció del Grup Municipal del PSC es va poder aprovar per unanimitat.

A diferència de la moció presentada pel PSC, la d’ERC i ICV-EUA denunciava la violació sistemàtica dels drets humans en els territoris del Sàhara Occidental ocupat per part del Regne del Marroc i demanava a les Nacions Unides una ràpida investigació per part de la MINURSO per depurar la responsabilitats penals dels autors d'aquest assassinat.

A més, ERC i ICV valoraven amb preocupació l’actitud poc decidida de la comunitat internacional, la Unió Europea i del Govern Espanyol i demanàvem la suma d’esforços d’aquests actors i el seu compromís vers el rellançament de les opcions de diàleg que han de permetre una resolució justa del conflicte.

Per altra banda, el consistori també va aprovar la moció en suport a l’Impuls de la Signatura d’un Pacte Nacional per a la Laïcitat que el Grup Municipal d’ERC va presentar el mes passat. En aquell moment, previ a la visita del Papa a Barcelona, el Grup Municipal del PSC va demanar el seu ajornament per tal de fer-ne aportacions, tot i que finalment la moció s’ha aprovat tal i com la va presentar Esquerra.