Granollers

Esquerra, amb la gent que es mou

Porxada
Cada ciutat té la seva petita història lligada a persones i entitats molt concretes que a través de la seva feina van canviant de mica en mica la realitat del nostre entorn. Persones i entitats que donen el millor de sí mateixes per fer créixer projectes de tota mena que fan que la nostra ciutat sigui més humana, més culta, més solidaria, més esportiva. En definitiva, més feliç.

És gent que es mou per un objectiu comú: transformar la ciutat. Gent creativa i entusiasta de la ciutat. Granollers no seria el que és sense la constància, l’esforç, l’estima i el compromís de la seva ciutadania.

Per aquest motiu, és important reconèixer la feina de la gent compromesa amb aquesta ciutat, i en especial la vida cívica i associativa de Granollers. Hem de creure en les persones, en els emprenedors, en els comerciants, en la gent que ha demostrat esforç, treball en comú i generositat.

Una de les maneres que té la ciutat de reconèixer aquestes persones és mitjançant les medalles de la ciutat, que avui s’atorgen a tres granollerins i una entitat: en Carles Riera, l’Antoni Botey, la Dolors Lamarca i l'Agrupament Minyons Escoltes i Guia Sant Jordi. Agrair i reconèixer públicament la tasca feta pels nostres conciutadans és una de les millors feines que podem fer.

Però no ha de ser l’única, existeixen altres maneres d’agrair i impulsar aquest esforç. Per exemple, augmentant progressivament el grau de competències dels Consells Municipals en la presa de decisions, possibilitant que les entitats i associacions siguin informades del contingut de les Comissions Informatives, o obrint aquestes comissions a persones no regidores. També potenciant l’associacionisme tant a nivell veïnal com cultural, cívic, econòmic, etc., o a través de la realització de consultes populars.

Això és, a través d’un canvi en la governança municipal que fomenti les iniciatives de participació i millori el grau d’informació de l’acció municipal, per tal ajudar a pal·liar els dèficits i les disfuncions del nostre sistema polític, el predomini de la burocràcia o la distància entre l’administració i els ciutadans.

Aquests son alguns dels objectius que Esquerra ja plantejava per aquesta legislatura i que seguirà reivindicant en el futur.

Isabel Alcalde i Pep Mur
Regidors del Grup municipal d’ ERC