Granollers

ERC Granollers presenta una moció de rebuig a la sentència del Tribunal Suprem contra la immersió lingüística a l’escola

Tribunal Suprem
El grup municipal d’Esquerra a l’Ajuntament de Granollers ha presentat avui una moció en rebuig a la sentència emesa pel Tribunal Suprem a finals del mes passat en què obliga la Generalitat de Catalunya a fer servir l'espanyol com a llengua vehicular a les escoles.

Aquesta sentència invoca la sentència del Tribunal Constitucional sobre l'estatut, que anul·lava la prevalença del català a l'escola, i significaria la fi del sistema d’immersió lingüística a les escoles catalanes, el qual ha estat elogiat internacionalment com a model per preservar la llengua i garantir la integració de les persones nouvingudes, com a model de cohesió social a Catalunya.

Davant aquests fets, la moció insta a l’Ajuntament de Granollers a reclamar unitat a les forces polítiques i a la societat civil catalana enfront l’enèsim atac a la llengua, la cultura i la cohesió de la societat catalana i a posar-se a disposició de la societat civil catalana, i en especial dels moviments de renovació pedagògica, per a defensar el nostre model d’immersió lingüística.

La moció serà debatuda a la junta de portaveus prèvia al ple del mes de gener.