Granollers

Persones i entitats de Granollers comparteixen amb Esquerra la seva visió de la ciutat

Trobada 19F
Més d’una cinquantena de persones van participar dissabte a la jornada de debat organitzada per Esquerra Granollers al Centre Cívic Nord (C/Lledoner, nº6, Granollers).

L’objectiu d’aquesta trobada era escoltar les iniciatives i inquietuds de la ciutadania i les entitats de la ciutat i debatre sobre en quin punt es troba la nostra ciutat i quins son els grans reptes de futur.

Entre d’altres, vam comptar amb representants d’entitats com l’Associació de Comerciants de Granollers Centre, els Xics de Granollers, membres de diferents associacions de veïns, Via Vallès, o l’Associació d'Exinternats del Franquisme a Catalunya.

La jornada va girar en torn a quatre grups de treball que es van reunir de forma simultània. Aquests grups eren Economia de la Ciutat, Espai Públic, Cohesió Social, i Ciutadania i Participació.

Entre els temes que es van tractar, van destacar la reforma integral del Mercat de Sant Carles, la necessitat d’una política de comercialització del sol industrial, la generació de noves centralitats a la ciutat, la identificació de vies verdes de comunicació entre poblacions, la convivència bicicleta – vehicle, la gestió eficiència energètica, la creació d’un Centre Cívic al centre de Granollers, incentivar una oferta lúdica/cultural al centre de la ciutat, la dignificació de la gestió municipal d’educació, o l’estudi del control de l’obesitat infantil per part de tots els escolars de Granollers.

En Pep Mur, cap de llista d’ERC a les properes municipals, va assegurar que “aquesta és una política real de participació ciutadana” i es va mostrar satisfet davant la quantitat d’idees exposades als diferents grups de treball. Idees, d’altra banda, que s’incorporaran al programa d’Esquerra.

Aquest acte forma part del treball encetat per Esquerra per elaborar un programa electoral 2011-2014 obert, amb propostes participades i amb un contingut proper a les necessitats reals de les persones que viuen a Granollers.