Granollers

Granollers aprova una moció de suport al model d’escola i a la llengua catalana

Sala de Plens de l'Ajuntament de Granollers.
Ahir es va celebrar la sessió ordinària del Ple de l’Ajuntament de Granollers corresponent al mes de novembre. L’inici del Ple va estar marcat pels canvis de representació en els grups polítics municipals i per l’aprovació definitiva de l’estudi de viabilitat econòmica de la concessió del servei d’abastament d’aigua potable a Granollers. En aquest punt, la portaveu Núria Maynou va tornar lamentar la falta d’implicació ciutadana en un procés tant important com el de decidir la nova gestió d'un servei tant essencial per la ciutadania.

El Ple també va aprovar per unanimitat el nou Reglament del Servei d’Atenció Domiciliaria. En aquest sentit, Maynou va agrair la feina dels serveis municipals i va posar sobre la taula «el repte de constituir un nou consorci sociosanitari centrat en la persona, potenciant l’autonomia i personalitzant-ne les cures».

Però el punt que va generar més debat va ser l’aprovació, amb els vots favorables del PSC, d’una moció presentada conjuntament amb els grups municipals de Junts per Granollers i Primàries. En aquest punt, el regidor Pau Llobet va reivindicar el consens de la població catalana envers la immersió lingüística i va demanar molta més implicació en la defensa de la llengua (pots recuperar la seva intervenció aquí).

Per últim, el Ple també va aprovar una moció amb motiu del 25 de Novembre, Dia Internacional contra la violència envers de les dones, així com una moció registrada per ERC en relació a la nova normativa que regula l’impost de la plusvàlua.